י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
159 מסמכים כוזבים

אב ובנו הבריחו לארץ פירות וירקות בשווי 26 מיליון ש"ח

סלט משפחתי: אב ובנו חשודים בהברחת פירות וירקות קפואים לארץ בשווי של כ-26 מיליון ש"ח • לצורך שחרור הטובין מהמכס הם הגישו 159 מסמכים כוזבים 

אב ובנו הבריחו לארץ פירות וירקות בשווי 26 מיליון ש"ח
קובי הר צבי

רשות המיסים הודיעה היום (שלישי) כי הוגש כתב אישום כנגד אב ובנו תושבי היישוב פרדסיה וכנגד החברות לוטוס יבוא ויצוא בע"מ, וסיטרין יבוא ויצוא בע"מ שבבעלותם הוגש לבית המשפט המחוזי – מרכז לוד. 

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד אפרת מויאל קיטייניק, מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים, בעקבות חקירה מאומצת של מחלקת חקירות מכס מע"מ ת"א והמרכז ומחלקת בקרת ייבוא בבית מכס אשדוד, ומייחס לנאשמים עבירות של הברחת ירקות ופירות קפואים לארץ בשווי של 25,915,223 ש"ח, הטעיית פקיד מכס והגשת מסמכים כוזבים.

מכתב האישום עולה כי שני הנאשמים תושבי פרדסיה, ייבאו באמצעות החברות שבבעלותם וניהולם, ירקות קפואים מספק מצרי, והגישו לצורך שחרור הטובין מהמכס 159 מסמכים כוזבים. במסמכים הצהירו הנאשמים על ערך טובין הנמוך מערכו האמיתי בפועל.

כמו כן, עולה כי הנאשמים ייבאו טובין אשר לא הוצהר עליהם כלל, וניפחו את כמויות הטובין החייבים במיסי ייבוא נמוכים ופטורים, כדי להסתיר את ייבוא הטובין עתירי המסים. לאחר מכן, ביצעו הנאשמים פעולות שונות, במטרה להסתיר ולהסוות את ערכם, משקלם ומהותם של הטובין המוברחים.

במעשיהם השתמטו הנאשמים מתשלום מיסי ייבוא החלים על הפירות והירקות המוברחים אשר שווים הוערך בסך כולל של 25,915,223 ש"ח, ועל יבואם ארצה חלים מסים בגובה כולל של 9,166,043 ש"ח.

הברחה רשות המיסים פירות יבשים פירות וירקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד