ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הבג"ץ נעלב מהאשכנזים וגזר קנס

בית המשפט החליט לקחת באופן אישי את האפליה בבית הספר בעמנואל, וגזר קנס בסך 5000 שקלים, על כל יום בו האפליה תמשך • ההורים האשכנזיים נקראו לבג"ץ להסביר מדוע קיימת אפליה

הבג"ץ נעלב מהאשכנזים וגזר קנס

הורי התלמידות האשכנזיות בעמנואל, המסרבים לקבל את מרות הבג"צ שחייב את בית הספר בעיר, לקבל גם תלמידות ספרדיות, גרמו לשופטי הבג"ץ לצאת מגדרם, ובפסק דין המבטא תרעומת חמורה של בית המשפט, חייבו את מרכז החינוך העצמאי, לשלם החל מעוד עשרה ימים קנס של 5,000 ₪ עבור כל יום בו יופר פסק הדין.

קצפו של בית המשפט יצא על בבית הספר הפיראטי אותו מפעילים ההורים, בסיועו של החינוך העצמאי, לדעת השופטים, אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר, מדובר לכאורה בסיוע להפרת פסק דין של בית המשפט, זאת מאחר ובצעד זה מסכלים ההורים את קיום פסיקת בג"ץ אשר אסרה אפליית נערות בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל על רקע עדתי.

בנוסף הורה בית המשפט, להורי התלמידות האשכנזיות בעמנואל להתייצב בבית המשפט ולהסביר מדוע אינם ממלאים אחר פסיקת בית המשפט, ההורים עלולים להאשם בביזיון בית-המשפט ולקבל קנס כספי או אפילו עונש מאסר.
.
"ההפרה מתבטאת, בין השאר, בכך שהמשיב מס' 3 איפשר לתלמידות שלמדו עובר לפסק הדין ב"מגמה החסידית" בבית הספר לבנות "בית יעקב" שביישוב עמנואל, שלא להופיע להמשך לימודיהן בבית הספר לאחר פסק הדין. בכך נתן החינוך העצמאי את ידו לסיכול בפועל של ההוראה שניתנה בפסק הדין להסיר כל סממן של תופעת האפליה, אשר רווחה בבית הספר ותוארה בפסק הדין", קבעו השופטים.

כבר לפני חודש, לאחר שהובא לידיעת השופטים על סירוב ההורים האשכנזים לשלוח את ילדיהם לבית-הספר, זעם השופט אדמונד לוי ואמר : "אי כיבוד פסק דין זה מדאיג אותי, ונלך עם זה עד הסוף. המסר הוא פשוט: נראה בכל מורה או הורה שלא יקים את פסק הדין או שינסה לשים מכשולים כמי שמבזה את פסק דינו של בית המשפט, דעתנו נחרצת, ננקוט בהליכים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד