י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שביתת פתע בנמל חיפה: העובדים כועסים

שביתת פתע בנמל חיפה: העובדים טוענים: מפירים סיכומים • במקום מתבצרים פועלים ובני משפחותיהם, ומתקיימות אסיפות הסברה • השביתה פרצה ללא אישור ההסתדרות

נמל. צילום אילוסטרציה
נמל. צילום אילוסטרציה

ללא הודעה מוקדמת פתחו הבוקר (ד), עובדי נמל חיפה בשביתת פתע ואסיפות הסברה מטעם ועדי העובדים, מתקיימות בנמל. סיבת השביתה, שפרצה ללא אישור ההסתדרות, היא בעקבות החלטת הדיקרטוריון אמש לאשר את טיוטת התשקיף של הנמל ולהעבירו לעיונה של רשות ניירות ערך.

טיוטת התשקיף אינה מקובלת על העובדים, מאחר ולטענתם, וחלק מהסעיפים שהוכנסו אליה סותרים הסכמות שגובשו בין הנהלת הנמל לבין הוועדים בנושא השטחים השנויים במחלוקת בנמל.

טיוטת התשקיף שאושרה כוללת הצעות לרציפים פרטיים בנמל חיפה. כמו כן הוכנסו לטיוטת התשקיף שינויים בנוסחה המכתיבה את אחוזי הבעלות על הרציפים שיהיו בידי העובדים ל-1.35% לעומת 1.5%, משמע, פגיעה בנתח הבעלות שיהיה בידי העובדים.

לטענת הוועדים, מנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן, הורה לא מכבר לדירקטוריון של חברת הנמל שלא לדון בתשקיף כל עוד לא הושגו הסכמות עם ועדי העובדים בנושאים המטרידים אותם, בשעות הקרובות עתידים להגיע לנמל גם בני המשפחות של העובדים שיצטרפו אליהם בהתבצרות.

השביתה בנמל חיפה מתקיימת ערב כוונת המדינה להנפיק 15% מאחזקותיה בנמל. לפי הערכות, שוויו של נמל חיפה מתקרב ל-2 מיליארד שקל, ואילו שוויו של נמל אשדוד נאמד בכ-1.2 מיליארד שקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד