א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חיינו לא קודמים

מקומם: ישראל העבירה בחשאי חיסונים לרשות הפלסטינית

לאחר הדיווח אמש כי הרשויות בישראל סרבו לבקשת הרשות הפלסטינית לרכוש שני מיליון מנות חיסון, הערב נחשף כי כבר בתחילת השבוע הועברו לרשות הפסלטינית עשרות חיסונים, שיועדו ל'מקרים הומניטריים מיוחדים'

מקומם: ישראל העבירה בחשאי חיסונים לרשות הפלסטינית
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ישראל העבירה בחשאי עשרות חיסונים לרשות הפלסטינית, כאשר על פי הסיכום בין הצדדים, החיסונים, שהועברו בתחילת השבוע, הועברו לבקשת הרשות 'למקרים הומניטריים מיוחדים'. מקור פלסטיני שאישר הערב (רביעי) את הפרטים לכתב לענייני ערבים, גל ברגר ב'כאן חדשות' אמר כי ראש הרשות אבו מאזן לא חוסן, וטרם נעשה כלל שימוש בחיסונים האלה.

מקורות פלסטינים הוסיפו כי במערכת הבריאות הפלסטינית מצפים לקבלת כשני מיליון חיסונים עבור האוכלוסייה הפלסטינית עד סוף החודש הבא לכל המאוחר. החיסונים שאמורים להתקבל הם החיסונים של חברת אסטרה-זנקה.

עוד דווח כי ברשות הפלסטינית ממתינה גם לתרומת חיסונים מהארגון הבינלאומי קובאקס, שממתין כעת לאישור ואספקה לחיסונים של מודרנה ואסטרה-זניקה.

כזכור אמש דווח כי ברשות הפלסטינית עוקבים בדאגה אחר מספר החולים בשטחי הרשות, ועל פי הדיווח ב'חדשות 12' נעשתה פנייה מצדם לרשויות בישראל לרכוש שני מיליון חיסונים.

על פי הדיווח, ישראל סירבה למכור חיסונים לרשות, והבהירה כי בשלב זה ניתנת עדיפות לאזרחי מדינת ישראל, כולל תושביה הערביים של שכונות מזרח ירושלים. והרשות תיאלץ להמתין או לרכוש ישירות מחברות החיסונים.

חיסון לקורונה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד