י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"העבודה משחררת"

בין הפורעים בוושינגטון: נאצי עם חולצת מחנה אושוויץ

במהלך המהומות אמש בגבעת הקפיטול בוושינגטון תועד אחד הפורעים כשהוא לובש חולצה ועליה כיתוב וציור השייך למחנה הריכוז אושוויץ. הגולשים זעמו. "סבא רבא שלי נלחם במלחמת העולם השנייה ואשמח עכשיו להיכנס בנאצים בפעם השנייה אם נצטרך"

בין הפורעים בוושינגטון: נאצי עם חולצת מחנה אושוויץ
המפגין עם החולצה האנטישמית צילום: צילום מסך

המוני מפגינים הסתערו על גבעת הקפיטול בארה"ב ביום רביעי ביניהם כמה ניאו-נאצים כולל אדם אחד שצולם עם חולצת "מחנה אושוויץ".

האיש שלא זוהה, היה בין מאות המפגינים שפרצו לתוך הבניין ואילצו את הרשויות להטיל סגר לילי בוושינגטון הבירה. הוא היה עם חולצה שעליה הוטבע שם אחד ממחנות ההשמדה של הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה, מחנה אושוויץ.

יש לציין שבארה"ב אין חוק שאוסר על נאצים להסתובב עם סמלים נאציים, החולצה כללה תמונה של גולגולת ועצמות, והיה עליה הכיתוב "העבודה משחררת" - הביטוי הגרמני הנורא שהיה תלוי מעל המחנה בפולין הכבושה על ידי גרמניה שם ניספו מיליוני יהודים.

התמונה הפכה לוויראלית ברשתות החברתיות ביום רביעי ועוררה זעם נרחב מצד גולשים בטוויטר.

 

ההיסטוריון מיכאל בשלוס כתב על כך בטוויטר. "כן, אנחנו לא רק מציינים את המילה" נכתב בכרזה אחרת. "אנחנו מתכוונים לנאצים".

"סבא רבא שלי נלחם במלחמת העולם השנייה ואשמח עכשיו להיכנס בנאצים בפעם השנייה אם נצטרך", כתב גולש אחר. האיש היה בין מאות שהסתערו על בניין הקפיטול בעקבות עצרת של הנשיא טראמפ, במהלכה הוא חזר וטען כי הבחירות לנשיאות בהן ניצח סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן היו מזויפות.

הבניין, כולל משרדי הקונגרס וקומת הסנאט, הושחתו ובסיום נותרה פסולת זרוקה ברחבי הבניין. ההלם והזעזוע שהתרחש אתמול עוד יהדהד זמן רב ברחבי ארה"ב ואולי אף בעולם כולו.

בנוסף, תמונות מהקהל הראו מפגינים אחרים מניפים דגלי הקונפדרציה שנלחמה מבאה ה-19 נגד הצפון על סוגיית העבדות.

אושוויץ אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד