י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
באיראן ניצלו את ההזדמנות

מנהיגי העולם מביעים זעזוע מהאלימות בקפיטול

מנהיגי העולם כינו את פעולותיהם של תומכי טראמפ שפרצו אמש לבית הנבחרים "חרפה" ו"התקפה על הדמוקרטיה". רבים לחצו על איפוק בזמן אישור תוצאות הבחירות בארה"ב. באיראן ניצלו את ההזדמנות ותקפו את שיטת הדמוקרטיה המערבית

מנהיגי העולם מביעים זעזוע מהאלימות בקפיטול
הפריצה לקפיטול צילום: באדיבות המצלם

לא רק ביבי: מנהיגים ברחבי העולם הביעו זעזוע מפני "אספסוף אלים של תומכי טראמפ" שפרץ אמש (רביעי) לבניין הקפיטול בארה"ב בדרישה לבטל את תוצאות הבחירות.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה שהיא "זועמת ועצובה" על האירועים ואמרה כי לטראמפ יש חלק בתסיסה של המפגינים. "אני מאוכזבת מאוד על כך שהנשיא טראמפ לא הודה בהפסדו מאז נובמבר ושוב פעם אתמול," אמרה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כינה את המראות בבירת ארצות הברית "חרפה", וקרא להעביר את השלטון בשלום. "סצנות מחפירות בקונגרס האמריקני, ארצות הברית מייצגת דמוקרטיה ברחבי העולם וכעת חיוני שיהיה העברת השלטון בשלווה", כתב ג'ונסון.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיב לאלימות ואמר כי הוא סומך על כוחה של הדמוקרטיה בארה"ב. "מה שקרה בוושינגטון אינו אמריקאי", אמר מקרון בנאום וידאו קצר שפרסם בטוויטר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת על המהומות בוושינגטון אמר: "במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל. הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי, התפרעות אלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים. ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה ויש לגנותה בכל תוקף. אין לי ספק שהדמוקרטיה האמריקנית תיגבר - כפי שקרה תמיד".

איראן שמדכאת באופן קבוע את המפגינים אצלה במדינה ויורה בהם למוות, ניצלה את ההזדמנות להקניט את הדמוקרטיה בארה"ב, נשיא איראן פרסם כי "האלימות שביצעו תומכיו של טראמפ, חשפה את שבריריות הדמוקרטיה המערבית".

מספר מנהיגי האיחוד האירופי כמו אורסולה פון דר ליין, וצ'רלס מישל, צייצו בטוויטר גינוי למהומות, וקראו למעבר שלטון מסודר.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר כי מדינתו "מוטרדת מאוד ועצובה" בגלל האלימות בוושינגטון. "אלימות לעולם לא תצליח לבטל את רצון העם", צייץ ג'וסטין טרודו.

ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן, גינה את ההתקפות על הקפיטול. "הנשיא טראמפ וחברי קונגרס רבים נושאים באחריות משמעותית למה שמתרחש כעת. יש לכבד את התהליך הדמוקרטי של בחירת נשיא", אמר.

מזכ"ל נאט"ו, ג'נס סטולטנברג, גינה את "המראות המזעזעים" מבירת ארה"ב ואמר כי "יש לקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות".

 

הבית הלבן פרעות דונלד טראמפ אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד