י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות המהומות

הרשתות חסמו את החשבונות של טראמפ: "לפחות עד לסיום כהונתו"

בעקבות המהומות הקשות שהתרחשו אמש בגבעת הקפיטול בוושינגטון כשהאשמה המיידית מכוונת כלפי הנשיא טראמפ שתרם לליבוי היצרים ואף לא עשה דיו אמש כדי לעצור את המהומות, אינסטגרם ופייסבוק מצטרפות לטוויטר וחוסמות את חשבונו של הנשיא "לפחות עד לסיום כהונתו" 

הרשתות חסמו את החשבונות של טראמפ: "לפחות עד לסיום כהונתו"
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

יממה לאחר פרוץ המהומות האלימות בגבעת הקפיטול בוושינגטון, הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם הודיעו כי יאריכו את השבתת חשבונותיו של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ.

על פי הודעת מנכ"ל החברה מארק צוקרברג הערב (חמישי), חיסמת החשבונות תימשך לפחות בשבועיים הקרובים עד לסיום מעבר השלטון.

כזכור, במהלך המהומות הנשיא טראמפ מסר הצהרה לתמכיו בה אמר כי "אני יודע את הכאב שלכם, היו לנו בחירות שנגנבו מאיתנו, כולם יודעים את זה, במיוחד הצד השני, אבל אתם חייבים ללכת הביתה עכשיו, אנחנו חייבים להיות בשלום. אנחנו חייבים לכבד את אנשי החוק המדהימים שלנו, אנחנו לא רוצים נפגעים, אלו זמנים קשוחים, אף פעם לא היה זמן כזה שדבר כזה קורה. זה היה בחירות גנובות, הם עשו זאת לי לכם ולכולם. אנחנו לא יכולים לשחק לידיים שלהם, אנחנו צריכים שלום, אז לכו הביתה, אנחנו אוהבים אתכם ואתם מיוחדים, ראיתם מה קרה, אני יודע איך אתם מרגישים, אבל לכו הביתה, לכו הביתה בשלום".

בעקבות כך, הרשת החברתית טוויטר חסמה את חשבונו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למשך 12 שעות וציינה כי במידה והוא לא ימחק אותם חשבונו יישאר נעול. בעקבותיה הודיעה פייסבוק כי חשבונו של טראמפ נחסם ל-24 שעות וכאמור הערב הודיעה על הארכת החסימה.

"כתוצאה מהמצב האלים חסר התקדים והמתמשך בוושינגטון הבירה, נדרשנו להסיר שלושה ציוצים של טראמפ אשר פורסמו מוקדם יותר היום בגין הפרות חוזרות ונשנות של מדיניות האינטגרציה האזרחית שלנו", מסרו מטעם טוויטר. "המשמעות היא שהחשבון של טראמפ יינעל למשך 12 שעות לאחר הסרת ציוצים אלה. אם הציוצים לא יוסרו, החשבון יישאר נעול".

בטוויטר ציינו כי "הפרות עתידיות של כללי הטוויטר, כולל מדיניותנו שלמות אזרחית או איומים אלימים, יביאו להשעיה קבועה של חשבון הנשיא טראמפ. מדיניות האינטרס הציבורי שלנו - שהנחתה את פעולות האכיפה שלנו בתחום זה במשך שנים - מסתיימת במקום בו אנו מאמינים שהסיכון לפגיעה גבוה יותר או חמור יותר. נמשיך להעריך את המצב בזמן אמת, כולל בחינת הפעילות בשטח והצהרות שנמסרו בטוויטר. אנו נעדכן את הציבור, כולל אם יש צורך בהסלמה נוספת בגישת האכיפה שלנו".

 

 

דונלד טראמפ פייסבוק אינסטגרם (Instagram)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד