י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מתקפה חסרת תקדים

השר אוחנה לא מתבלבל: מי זה מנדלבליט

על רקע הודעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, כי החלטתו של אוחנה שלא לחסן אסירים ביטחוניים "ניתנה בחוסר סמכות, ולפיכך אינה יכולה לעמוד" עלה השר להתקפה והודיע כי לא יתמוך בהודעתה

השר אוחנה לא מתבלבל: מי זה מנדלבליט
אוחנה ומנדלבליט צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לפני כשבועיים הנחה השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לא לחסן בשלב זה את המחבלים הכלואים בישראל, אלא רק אנשי סגל. ביום שישי הודיעה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, כי החלטתו של אוחנה "ניתנה בחוסר סמכות, ולפיכך אינה יכולה לעמוד".

על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כתבה מררי כי "זכותם של אסירים ועצורים לקבלת טיפול רפואי מעוגנת בחוק ובפסיקה ובהתאם לכך על שירות בתי הסוהר לספק להם שירות רפואי באופן שיבטיח כי זכות זו לא תיפגע כתוצאה מכליאתם. אין בחקיקה כל מקור סמכות המאפשר לפגוע בזכות זו בהנחיה המנוגדת למתווה משרד הבריאות בנושא".

בתגובה לכך עלה השר אוחנה להתקפה והשיב כי לא ייסוג מההנחיה, והדגיש כי האחריות לקבלת ההחלטה נמצאת תחת תחום סמכותו.  הוא ציין כי תיאם את ההחלטה עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. "במכתבכם שבסימוכין, ובתפוצה מרובת נמענים, אתם משיגים על הנחיה זו ונותנים הנחיה המנוגדת לה", הבהיר.

הוא תקף ואמר כי "יש לכם, ולכל מי שמעוניין בכך, עד 4 בפברואר להגיש את שמכם באחת מרשימות המועמדים לכנסת ה-24, ובמידה ותיבחרו לכנסת ולממשלה, בהחלט תוכלו לעשות כן. עד אז, הואיל והאחריות על כלל הגופים הכפופים למשרד לביטחון הפנים מונחת על כתפיי, ואת הדין וחשבון לציבור אתן אני, ולא אתם - החלטתי תעמוד בעינה. למותר לציין כי אהיה מוכן לגבות את עמדתי זו מול כל פורום שהוא, ציבורי או משפטי".

חיסון לקורונה אמיר אוחנה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד