י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בת 102

השכנה היהודייה של היטלר חושפת פרטים חדשים

אליס פרנק סטוק, יהודייה שחוגגת בימים אלו 102 בלעה"ר, מספרת על ילדותה בגרמניה עת הייתה שכנתו של הפיהרר היטלר ימ"ש | בשיחה איתה היא מספרת גם על 'הסוד' האישי שלה לחיים טובים וארוכים 

השכנה היהודייה של היטלר חושפת פרטים חדשים
הבית של היטלר צילום: צילום מסך מטוויטר

אישה יהודייה שחשפה בשנה שעברה כי התגוררה בסמוך להיטלר לפני מלחמת העולם השנייה, סיפקה פרטים חדשים על חייו של המנהיג הנאצי.

אליס פרנק סטוק, שהגיעה לאחרונה לגיל 102, אמרה כי התגוררה בשנותיה הראשונות ליד היטלר במינכן בשנות העשרים והשלושים, על פי סוכנות הידיעות הבריטית SWNS. סטוק, סיפרה כי היא זוכרת שראתה ארון מתים יוצא מדירתו של היטלר, השמועה אמרה אז כי זאת היתה אחייניתו, גלי ראובל.

סטוק, המתגוררת כיום בבית אבות בבריסטול - אנגליה, הוסיפה כי היא ראתה פעם את הפיהרר העתידי באולם אופרה, והוא ישב מטרים ספורים ממנה.

אף על פי שסטוק ומשפחתה לא קיימו קשר עם היטלר השכן, היה חשש משמעותי ממנו בבניין, למרות שזה היה השלב המוקדם של עלייתו לשלטון.

"היתה לנו טבחית נפלאה שהיתה קשישה ומאוד קתולית ומאוד אנטי-היטלר", הסבירה סטוק. "פעם אחת היא יצאה וראתה תמונה של היטלר תלויה על הקיר והיא אמרה, "כן צריך לתלות אותו, את הנבלה - אבל לא ככה". סטוק השיבה ואמרה לטבחית, 'את עוד תכניסי את כולנו למחנה ריכוז'."

היטלר נשאר בבניין הדירות, שהיה גם מקום הולדתה של המפלגה הנאצית, עד שנת 1934, אז הפך לקנצלר, עם זאת, הוא שמר על הבעלות על הנכס, וביקר בו לעתים רחוקות.

אליס פרנק סטוק, נולדה בדצמבר 1918 בעיירה קטנה בעיר גרמנית בשם אוגסבורג, שם עבד אביה בפרקליטות הציבורית. כשגדלה, אחד משכניה היה אדולף היטלר ימ"ש, שהתגורר במינכן עד שהפך לקנצלר גרמניה בשנת 1933.

משפחתה התגוררה בקומה הראשונה של המתחם, אך היא לא בטוחה באיזו דירה התגורר הדיקטטור הגרמני, אך הם היו שכנים במשך כעשור.

"בגלל שהיינו יהודים והנאצים עלו לשלטון אבי התבקש לפרוש", סיפרה. לגב' פרנק סטוק נאמר שהיא לא תוכל ללכת ללמוד לאוניברסיטה בגרמניה מכיוון שהיא יהודייה, הוריה שלחו אותה ללמוד בשוויץ בגיל 17. ואז בשנת 1937 היא הלכה למכללה בלונדון.

לאורך השנים גברת פרנק סטוק עבדה בערוץ התקשורת הבריטי, ה-BBC ובארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD).

הגברת פרנק סטוק מתגוררת כיום בדיור מוגן בבריסטול, היא נשאלה מה עצתה לחיות חיים ארוכים ומאושרים, אמרה: "המון הליכה וטיפוס הרים, יחד עם כוס יין אדום מדי פעם!".

אדולף היטלר נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד