י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מטשטשים עקבות

חשש במערב: בסין מוחקים נתונים קריטיים על התפרצות הנגיף

ממשלת סין מואשמת כי גורמים רשמיים מחקו נתונים מכריעים אודות מחקרים ומידע במעבדה החשודה כמקור לקורונה. לפי הדיווח עובדי המעבדה בעיר ווהאן שם פרצה המגיפה, מחקו לפחות 300 מחקרים שביצעו ווירולוגים

חשש במערב: בסין מוחקים נתונים קריטיים על התפרצות הנגיף
שי ג'ינפינג צילום: צילום מסך

"המייל און סאנדיי" דיווח כי מאות מסמכים הנוגעים למחקרים שבוצעו על ידי המכון לווירולוגיה בעיר ווהאן בה פרצה מגיפת הקורונה -  נמחקו.

לפי הדיווח, פרטים על למעלה מ-300 מחקרים, כולל מחלות רבות העוברות מבעלי חיים לבני אדם, שפורסמו באופן מקוון על ידי הקרן הלאומית למדע הטבע בסין (NSFC) הממלכתית נעלמו.

מחיקת הראיות המרכזיות העלתה מחדש את החשש כי סין מנסה לטייח את חקירת מקורות הנגיף. הדיווח מגיע לאחר שהנשיא הסיני שי ג'ינפינג מנע בשבוע שעבר מחוקרים של ארגון הבריאות העולמי מלהיכנס למדינה במהלך שגרר גינוי בינלאומי. בינתיים, כלי תקשורת ממלכתיים סיניים פרסמו מאות סיפורים שטענו כי הנגיף אפילו לא מקורו בעיר ווהאן.

כחלק מהעלמת מחקרים מקוונים ב-NSFC, המעבדה מחקה את כל המסקנות שבוצעו על ידי שי ג'נגלי, וויראולוגית בעיר ווהאן שהתפרסמה בסין עקב נסיעותיה הרבות לאיסוף דגימות במערות עטלפים.

אמש, מנהיג השמרנים לשעבר איאן דאנקן סמית', חבר הברית הבריטית בין-פרלמנטרית בנושא סין, אמר כי הדיווחים על כך הם דוגמה נוספת להעלמה מכוונת של הממשלה בסין. "סין מנסה בבירור להסתיר את הראיות" אמר. "חיוני שתהיה חקירה מעמיקה לגבי מה שקרה, אך נראה כי סין עושה כל שביכולתה כדי לעצור את זה".

סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד