י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החמץ בבתי החולים

גפני דורש מהיועמ"ש: "השהה את ההחלטה; שומרי כשרות לא יתאשפזו"

אחרי שיו"ר דגל התורה הבין כי לא ישיג את הרוב המבוקש כדי לבצע שינוי חקיקה שתאסור הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, על-אף ההחלטה השרירותית של בג"צ, כעת הוא שולח מכתב ליועמ"ש לממשלה בו הוא מבקש ממנו להקפיא את החלטת בג"צ עד לאחר השבעת הכנסת ה-24

גפני דורש מהיועמ"ש: "השהה את ההחלטה; שומרי כשרות לא יתאשפזו"
משה גפני//אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90 / Yonatan Sindel, Flash90

ברקע החלטת בג"צ אתמול (ראשון) שלא להיענות לדרישת הרבנות הראשית ולהביא את ההחלטה לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים לדיון נוסף בהרכב מורחב, במפלגות החרדיות תקפו את בית המשפט העליון. היום (שני) דורש יושב ראש דגל התורה משה גפני מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להקפיא את החלטת בג"צ עד לאחר השבעת הכנסת ה-24.

במכתב ששיגר חבר הכנסת גפני ליועמ"ש והגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא מודיע כי מכיוון שבכוונתו לשנות את החקיקה שתגביל הכנסת חמץ לבתי החולים, למעשה בחוק עוקף בג"צ הוא מבקש להשהות את החלטת השופטים עד לאחר השבעת הכנסת, ובכך למנוע את יישום ההחלטה בחג הפסח הקרוב.

גפני מציין, כי לאחר חג הפסח אשתקד בעקבות פסק הדין של בית המשפט העליון המחייב בתי-חולים, לאפשר הכנסת חמץ בחג הפסח לשטח בתי החולים, השעו השופטים את יישום פסק הדין בעשרה חודשים על מנת להיערך למציאת פתרון או תיקוני חקיקה, כשגפני מצטט  במכתב את פסק הדין: "בשים לב לכך שמתחייב שינוי במתכונת פעולתם של בתי החולים וכי נדרשת לשם כך הערכות מתאימה, יושעה מתן סעד זה לפרק זמן של 10 חודשים כדי לאפשר לבתי החולים, למשרד הבריאות ולרבנות הראשית להיערך למציאת פתרון שיהלום את הקביעות בפסק דין זה ולתיקוני חקיקה ככל שיימצא צורך בדבר".

בפנייה ליועץ המשפטי כותב חבר הכנסת גפני: "בסמוך לאחר מתן פסק הדין, הנחתי על שולחן הכנסת הצעת-חוק שתסמיך את בתי החולים לאסור הכנסת חמץ בפסח, לשטח בית החולים", כשלטענתו, "עקב מגפת הקורונה והבחירות שהוקדמו, לא היה ניתן באופן מעשי, להשלים את הליך החקירה". גפני מציין כי הוא מתכוון להביא את הצעת החוק האמורה, "לאישור מיד לאחר הבחירות לכנסת ה-24".

לצורך כך כאמור, דורש גפני את הדחייה, כך שלדבריו, "חג-הפסח השנה, יחול לפני כינוס הכנסת ה-24, ועל כן משמעותה של פסיקה זו, שרוב אזרחי מדינת ישראל ששומרים על כשרות בפסח, לא יוכלו לקבל טיפול רפואי ולהיות מאושפזים בחג הפסח בבתי חולים, על כל המשמעויות שבדבר".

גפני מצטט במכתבו את דברי השופט ניל הנדל שהיה בדעת מיעוט: "גורם אחד שעשוי להיות מושפע מן ההכרעה הוא קבוצת החולים שומרי המצוות, שרוצים להקפיד על קיום מצוות הפסח. עבור חברי קבוצה זו אכילת חמץ בפסח היא בגדר איסור חמור. לדעתי, יש לשאוף בכל עוז למצוא פתרון לאנשים אלה. על הפתרון שיימצא להיות פתרון אמיתי והלכתי. אין להתעלם מכך. במיוחד נכונים הדברים במדינת ישראל, שמוגדרת גם כמדינה יהודית".

"לאור האמור", כותב גפני למנדלבליט, "אבקש שתגיש בקשה דחופה לבית המשפט העליון, להאריך את השעיית פסק הדין בשנה נוספת – עד להסדרת הנושא בחקיקה – על מנת שחולי עם-ישראל המאושפזים בבתי החולים, לא יפגעו בחג הפסח הקרוב". כזכור ׳בחדרי חרדים׳ פרסם לראשונה כי גפני פועל לבצע את שינויי החקיקה עוד בטרם הבחירות, אך הסיכויים להביא להסכמה ולרוב פוליטי במצב הפוליטי כיום קלושים.

משה גפני בג"ץ אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד