י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שמרו על עצמכם

היזהרו: פינוי דירה בחינם? אין דבר כזה

פינוי דירה הוא מלאכה שאורכת זמן רב, מחייבת מאמץ פיזי, כוללת נסיעות ומן הסתם אין שום סיבה שמישהו יתאמץ בשבילכם וישקיע זמן ודלק מבלי לקבל על כך תמורה

 היזהרו: פינוי דירה בחינם? אין דבר כזה
פינוי דירה צילום: freepik

כולנו מכירים את המודעות שמצהירות "פינוי דירה בחינם!". באופן טבעי המילה "חינם" מושכת את העין וגורמת לרבים להתפתות להזמין את אותה חברה שתבצע את השירות המבוקש מבלי לגבות על כך כסף - אבל רגע לפני שמחייגים למספר הטלפון שמופיע באותה מודעה כדאי לעצור לרגע.

באופן טבעי אין שום שירות בעולם שהוא באמת בחינם. פינוי דירה הוא מלאכה שאורכת זמן רב, מחייבת מאמץ פיזי, כוללת נסיעות - לדירה ואחר כך לאתר מורשה שבו ניתן להשליך את הפסולת - ומן הסתם אין שום סיבה שמישהו יתאמץ בשבילכם וישקיע זמן ודלק מבלי לקבל על כך תמורה.

אז מה זה באמת פינוי בחינם?

ההצהרות על פינוי הדירה בחינם הן כאמור דרך מתוחכמת לשכנע אתכם ליצור קשר עם אותה חברת פינויים ולהזמין את הנציגים שלה אליכם הביתה.

כשאנשי חברת הפינוי יגיעו אליכם, יש שני תרחישים אפשריים:

א. המפנים יסקרו את התכולה ויגידו לכם שאי אפשר לבצע עבודה בהיקף כזה ללא תשלום, אבל שהם מתחייבים למחיר הזול ביותר. מאחר שהם כבר אצלכם, ואתם רוצים לחסוך זמן ואולי גם חשים אי נעימות מסוימת, סביר להניח שתקבלו את הצעת המחיר שלהם בלי לערוך סקר שוק אמיתי ולקבל עוד הצעות של חברות שמבצעות פינוי דירות.

ב. המפנים יבדקו מה יש בדירה שאותה אתם רוצים לפנות, יזהו פריטים רבים בעלי ערך כספי - ויקחו אותם במקום תשלום. לכאורה פינוי הדירה אכן התבצע מבלי שתשלמו על כך שקל, אבל בפועל הפסדתם לא מעט כסף.

איך מתמחרים שירות פינוי של תכולת דירה?

חשוב להדגיש: אנשי מקצוע רציניים ואמינים בתחום הפינויים לא מתחייבים על "בחינם" גם משום שכאמור אי אפשר לתת שירות בלי לקבל עליו תמורה, וגם כי ישנם פרמטרים רבים שמשפיעים על העלות. ביניהם: גודל הנכס, היקף התכולה, מידת המורכבות של הפינוי כשלמשל חפצים גדולים ו/או כבדים מייקרים את השירות וכך גם פינוי מדירה בקומה רביעית בבניין בלי מעלית, ועוד.

בהתאם, רק לאחר קבלת פירוט מלא והבנת היקף הזמן והעבודה הנדרשים יוכלו מפני דירות מקצועיים לספק הצעת מחיר אותנטית עבור פינוי תכולת דירה - כזו שלא תשתנה כשהם מגיעים אליכם.

מה עוד חשוב לבדוק כשיש צורך לפנות דירה?

דגש חשוב נוסף לקראת פינוי הדירה - בין אם זה נכס שאתם חיים בו ובין אם כזה שקיבלתם בירושה, בין אם הוא נועד להשכרה או למכירה ואולי בכלל לשימושכם - הוא לבחון היבטים נוספים לגבי כל חברת פינוי.

המחיר הוא אמנם תמיד פקטור מרכזי, והרצון לצמצם את עלות הפינוי מובן - אבל בכל החלטה יש לבחון את יחס העלות-תועלת. כך למשל משך הפינוי שעליו מתחייבת כל חברה הוא שיקול משמעותי: ככל שהמלאכה תושלם תוך זמן קצר יותר, כך תוכלו להשכיר או למכור את הנכס מהר יותר, או להשתמש בו בעצמכם - ויש לכך כמובן גם תועלת כספית.

עוד פרמטר שאסור להתפשר עליו הוא האמינות. יש לא מעט מקרים שבהם תוך כדי העבודה, מתגלים פריטים שבעלי הנכס כלל לא ידעו שהם קיימים. חלקם בעלי ערך כספי או "רק" רגשי, ולכן חשוב להפקיד את המלאכה בידי מפנים אמינים שישתפו אתכם בכל גילוי כזה.

פינוי דירה עם חברת צ'יק צ'ק מבטיח לכם גם עבודה זריזה ויעילה, גם שקט נפשי מוחלט וגם העברת כל התכולה המיותרת והפסולת אך ורק לאתרים מורשים - כך שגם לא תסתבכו עם הרשויות.

פינוי דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד