י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל הסגר

משרד התחבורה מאיץ את כלל תוכניות פיתוח התשתיות ברחבי הארץ

החל ממחר יסגרו כלל תחנות הרכבת מדרום לת"א הרכבת מירושלים תפסיק את פעילותה לשלושה שבועות. סגן שר התחבורה אורי מקלב הבהיר: אנו מנצלים את ימי הסגר בהם התנועה דלה והביקושים לתחב"צ נמוכים להאיץ את תוכניות הפיתוח".

משרד התחבורה מאיץ את כלל תוכניות פיתוח התשתיות ברחבי הארץ
חה"כ אורי מקלב צילום: פלאש 90\יונתן זינדל

תנופת פיתוח תשתיות אדירה במשרד התחבורה: בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב וסגן שר התחבורה, הרשות החרדית והבטיחות בדרכים אורי מקלב,  משרד התחבורה באמצעות החברות המבצעות - חברת נתיבי ישראל, חברת נתיבי אילון ורכבת ישראל מנצלים את ימי הסגר בהם תנועת כלי הרכבת מצטמצמת ויורד הביקוש לנסיעה בתחבורה ציבורית בכלל ולנסיעה ברכבת בפרט יורד ומאיצים את תוכניות הפיתוח ברכבת הארץ.

רכבת ישראל תאיץ את פיתוח רשת המסילות ברחבי הארץ והחל ממחר תופסק תנועת הרכבות מתל אביב לכיוון דרום הארץ בכדי לאפשר את המשך עבודות הפיתוח במסילות הדרום. הקדמת העבודות תאפשר להשלים את העבודות בתקופה של מיעוט נוסעים, במקום בחודשים הבאים, בהם צפויה עלייה בנפח הנסיעות. במסגרת העבודות יסגרו לתנועה גם תחנות הרכבת בירושלים ובבני ברק ולא תתאפשר נסיעה ברכבת באזורים אלו. לא תופעלנה רכבות מדרום לתחנת ת"א ההגנה. תחנת ת"א ההגנה תהיה התחנה האחרונה אליה ניתן יהיה להגיע מכיוון צפון. וכל התחנות הדרומיות לתחנת ת"א ההגנה, תיסגרנה זמנית לשירות.

כאמור הקו לירושלים יפסק ולא תופעלנה רכבות בקו הרצליה - ירושלים יצחק נבון, בשל כך משרד התחבורה נערך בתגבור שירות האוטובוסים, ככל שיהיו ביקושים. יצויין כי במהלך ימי העבודות, יישמרו הנחיות הקורונה, הכוללות חובת הזמנת שובר נסיעה, עטיית מסיכה ושמירת ריחוק חברתי. תחנות הרכבת שתישארנה פתוחות, יתוגברו משמעותית בדיילים, אשר ינפיקו שוברים לנוסעים באופן מהיר. עבודות הפיתוח ברכבת ישראל החלו עם תחילת ימי הסגר בראשית השבוע אז נסגרו כל תחנות תל אביב וכעת העבודות מתרחבות לכל אזור הדרום.

במקביל, משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון מאיץ את פיתוח כביש 20 בימי הסגר, בכל לילה יסגרו לתנועה קטעים בכביש לסרוגין בכדי להשלים את עבודות הפיתוח במקום, מחלף לה-גרדיה, קק"ל וגלילות יסגרו לתנועת כלי רכב, כוחות משטרה יכוונו את הנהגים הנוסעים למקומות חיונים בלבד לדרכים חלופיות. בנוסף, חברת נתבי ישראל יבצעו עבודות פיתוח תשתיות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, במטרה למנוע עומסים מיותרים עבודות הפיתוח יתבצעו בשעות הלילה ויחסמו לתנועת כל רכב נתיבי תנועה למינימום ההכרחי.

בחברת נת"ע הבונה את קווי הרכבת הקלה בגוש דן ממשיכים בפיתוח התשתיות במטרה להשלים במהירות האפשרית את כלל העבודות באיזור גוש דן, יש לעקוב אחר השינויים היומיים בשל העבודות.

סגן שר התחבורה, אורי מקלב אמר עם פרסום התכנית: "אנחנו מנצלים את ימי הסגר להאיץ את תוכניות הפיתוח בארץ זאת במטרה לנצל את ימי הסגר בהם התנועה דלה ולמנוע עוגמת נפש מיותרת לנוסעים בימי השנה הרגלים, עבודות הפיתוח ברכבת ובכבישים יביאו לשידרוג איכות הנסיעה במערך ההסעה ההמונית ובכבישים".

 

סגר תחבורה רכבת ישראל אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד