י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
4 דקות בממוצע

ה"דיילי מייל" הבריטי: "ישראל מביישת את בריטניה"

ההצלחה הישראלית בכל הנוגע למבצע החיסונים מגיע לעיתון המרכזי בבריטניה עם כותרת "ישראל מביישת את בריטניה". העיתון מספר על מבצע החיסונים מסביב לשעון בישראל כמוהו לא נראה בכל העולם | ה"דיילי מייל" תוקף את הרשויות הבריטיות על האיטיות בנתינת חיסונים

ה"דיילי מייל" הבריטי: "ישראל מביישת את בריטניה"
נתניהו מקבל מנה שנייה של החיסון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ישראל ממשיכה לבייש את בריטניה ואת שאר העולם בתכנית החיסונים שלה 24/7, כיוון שהיא מתחילה לתת חיסונים לאנשים מגיל 55. כך כותב הדיילי מייל הבריטי על מבצע החיסונים בישראל

לדברי העיתון, המדינה במזרח התיכון זינקה קדימה על ידי ניצול כל מנת חיסון אפשרית מתוך אספקת החיסונים שלה והשתמשה במערכת הבריאות היעילה שלה כדי להפעיל מסע חיסונים מסביב לשעון בעזרת הצבא. ה"דיילי מייל" תוקף את הרשויות הבריטיות על האיטיות בנתינת חיסונים.

שר החיסונים, נאדים זהווי, אמר כי זה יכול להתרחש 24 שעות ביממה "אם נצטרך", אך רק כאשר יש מספיק אנשים שירצו להתחסן, ה"דיילי מייל" מציין כי "ישראל בינתיים קיבלה משלוח חדש של מנות חיסון והיא עדיין סובלת ממחסור".

זהווי אמר כי סביר להניח שבריטים קשישים לא ירצו להתחסן באמצע הלילה, כלומר שעות הפתיחה הנוכחיות ימשיכו להיות בין השעות שמונה בבוקר עד שמונה בערב.

הבריטים מציינים בתסכול כי בישראל אנשים מעל גיל 60 כבר מקבלים את הזריקה השנייה שלהם כאשר 72 אחוז מהם כבר קיבלו את הזריקה הראשונה, ומספרים על משלוח חדש של 700,000 מנות חדשות שהגיע היום לארץ.

יותר מ-20% מאוכלוסיית 9 מיליון של ישראל חוסנו, לעומת שלושה אחוזים בלבד בבריטניה למרות שבוריס ג'ונסון היה הראשון שאישר את הזריקות של חברת פייזר. רק 23 אחוזים מתושבי אנגליה מעל גיל 80 קיבלו את החיסון הראשון שלהם.

זהווי אמר כי הוא מנסה להפיק לקחים מישראל שבהם לוקח לבצע כל חיסון בממוצע ארבע דקות. כאשר דיבר על הדוגמה הישראלית, אמר השר האחראי על נושא החיסונים כי "אחד הדברים שלמדנו הוא המהירות שבה הם יכולים למעשה לחסן אנשים באמצעות מרכזי חיסון המוניים".

"אנו רוצים לוודא שנגיע למהירויות דומות של היכולת להתחסן באמצעות מרכזי חיסון המוניים".

ה'מייל' מציין כי ישראל נותנת עדיפות לבני ה-60, אך מאפשרת גם לדור הצעיר להתחסן אם הם נמצאים מחוץ לקופות החולים בסוף היום כך שבקבוקונים יקרים של החיסון לא ייזרקו לפח. יותר מ -100,000 ישראלים בגילאי 20 עד 40 חוסנו, מציין העיתון.

מדינת ישראל בריטניה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד