י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהירה מכפי שחשבנו

עדכון מטריד: המוטציה הבריטית מדביקה תוך 5 דקות בלבד

בבית החולים שיבא מעדכנים כי המוטציה הבריטית מדביקה בתוך 5 דקות בלבד ולא 15 דקות כפי שחשבו • עובדי בית החולים ייכנסו לבידוד לאחר 5 דקות חשיפה לחולה

עדכון מטריד: המוטציה הבריטית מדביקה תוך 5 דקות בלבד
וירוס - אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר תקופה ארוכה של חוסר ודאות, הנהלת בית החולים שיבא-תל השומר מדווחת כי המוטציה הבריטית מדבקת תוך 5 דקות בלבד ולא תוך רבע שעה כפי שחשבו עד כה, כפי שידוע על נגיף הקורונה - כך מדווח יואב אבן בחדשות 12.

על פי הדיווח, בעקבות העדכון החדש, מעתה עובדי בית החולים ייכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום לאחר מגע של 5 דקות עם חולה מאומת. לא ברור האם הנחיות משרד הבריאו ישתנו בעקבות כך.

נזכיר, כי בראיון שהעניק פרופ' ערן סגל, מי שעומד מאחורי מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן לאתר ynet הוא אומר כי השבוע הקרוב יהיה מכריע בכל הנוגע להמשך התפשטות התחלואה, שכן "אנחנו נמצאים היום שבועיים מתחילת ההגבלות הקודמות-  כלומר, מ'הסגר המחורר', לעומת הסגר ההדוק שנכנס לתוקף ביום שישי - וידוע שלכל פעולה לוקח שבועיים עד שהיא משפיעה".

הוא ציין כי המוטציה ככל הנראה לא אחראית לעלייה במספר החולים הקשים ואמר כי "ההערכות הן שכ-20% מהמאומתים היום נושאים את המוטציה. זה מספר מאוד-מאוד גבוה. לכן חשבנו שנכון להיכנס לסגר הדוק. אבל אני לא חושב שה-20% הללו משפיעים על תמונת המצב היום: לוקח זמן עד שה-20% האלה הופכים לחולים קשים".

לדבריו, התחלואה הקשה הנוכחית היא המשך במגמת העלייה שהתחילה בהשפעת חנוכה." את השפעת ההגבלות שהוטלו מאז אנחנו אמורים לראות בשבוע הקרוב. לכן, אנחנו מקווים שאכן תהיה בלימה, גם בזכות הסגר המחורר וגם בזכות החיסונים. אנחנו אמורים גם להתחיל לראות שינוי בגילים של החולים הקשים: פחות מבוגרים ויותר צעירים, שעדיין לא התחסנו".
קורונה בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד