ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מתכוננים לגשם

הכן את רכבך לחורף: 4 טיפים לשמירת הרכב בחורף

לפניכם 4 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הרכב בחורף, ואפשר גם להקפיד עליהם גם במהלך כל שאר ימות השנה

הכן את רכבך לחורף: 4 טיפים לשמירת הרכב בחורף
רכב צילום: FREEPIK

שמירה על הרכב בו נוהגים היא בעלת חשיבות גבוהה מאוד, על מנת להבטיח נסיעה בטוחה עבור הנהג והנוסעים ברכב וכן על מנת לשמור על הרכב עצמו לאורך זמן ועל הערך שלו. יש לא מעט הכנות שתוכלו לעשות לרכב שלכם לקראת החורף וגם במהלכו, כך שתדעו שאתם יכולים לנהוג בו בראש שקט ובבטיחות מירבית, גם בימים הכי גשומים וסוערים שתיקלעו אליהם בכביש בחודשי החורף. לפניכם 4 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הרכב בחורף, ואפשר גם להקפיד עליהם גם במהלך כל שאר ימות השנה.

בדקו את הצמיגים של הרכב – אחרי הקיץ הישראלי שטוף השמש, מומלץ ביותר לבדוק את מצב הצמיגים ברכב ולראות האם יש צורך להחליף אותם, אם יש בהם סדקים, יובש או קרעים והאם הם שחוקים מידי. צמיגים במצב טוב חשובים במיוחד ליציבות הנסיעה, לאחיזת כביש מיטבית ולנהיגה בטוחה יותר בכל ימות השנה, ובמיוחד כשהכביש רטוב וחלק מגשם או שלג. בנוסף, הקפידו למלא אוויר בצמיגים ולוודא שהאוויר בכל ארבעת הצמיגים זהה, כך שהרכב לא ימשוך אתכם לכיוון מסוים. חשוב לזכור לבדוק גם את תקינותו של הצמיג הרזרבי, כדי לדעת שאם תצטרכו להשתמש בו, לא יהיו לכם הפתעות לא נעימות ברגע האמת.

עשו ביטוח מקיף לרכב שלכם – ביטוח מקיף לרכב הוא אומנם יקר יותר מביטוח צד ג' וביטוח חובה, אך זהו סוג הביטוח היחיד שיכול לתת לכם מענה נרחב על נזקים שעלולים להיגרם לכם בחורף הישראלי. אם בחרתם לעשות לרכב שלכם ביטוח מקיף, ביטוח זה מכסה נזקים שונים שנגרמו לרכבכם כמו נזקי טבע, הצפות, שלג, ברד, קריסת עצים ומגוון פגיעות אפשריות שעלולות לקרות במצבי מזג אוויר קיצוניים, החל ממנוע ששובק חיים בעקבות נסיעה בשלוליות אחרי גשמים רבים, דרך שמשות שיכולות להינזק ולהישבר בעקבות ברד ועד נזקים חמורים יותר שיכולים להיגרם מעץ שקורס בדיוק על הרכב שלכם או חניון שהוצף מהגשמים ולא השאיר הרבה מהרכב שלכם. בנוסף, חלק מחברות הביטוח מציעות שירותי דרך וגרירה, שירותי חילוץ נרחבים ושירותי VIP, מה שיכול להבטיח לכם שיהיה מי שייתן לכם מענה בזמן אמת אם חלילה תיתקעו בדרך, גם בתנאי מזג אוויר חורפיים במיוחד. כיום זה פשוט לרכוש ביטוח באינטרנט, ותוכלו לעשות השוואת ביטוח מקיף און ליין בקלות ובמהירות באתר בסטי. מתוך הצעות המחיר הרלוונטיות שיוצגו לכם, תוכלו לראות מה מכסה כל ביטוח, איזו חברת ביטוח מספקת לכם את הכיסוי המקסימלי לנזקים השונים האפשריים ובאיזה מחיר ואילו תוספות תוכלו לעשות לביטוח, על מנת שתוכלו לנהוג בביטחה ולדעת שאתם מכוסים מכל נזקי החורף האפשריים.  

ודאו את תקינות המגבים – ממש כמו הצמיגים שעלולים להתייבש ולהינזק בקיץ הישראלי החם והשמשי, כך גם המגבים של הרכב. בדקו את תקינות המגבים הקדמיים והאחוריים, ודאו שהם לא יבשים, שהם במצב טוב ויכולים לבצע את עבודתם. אם לא, תוכלו לרכוש מגבים חדשים בכמה עשרות שקלים (לרוב הם יהיו בעלות של כ-20 עד 50 ₪ בתחנות הדלק השונות ברחבי הארץ) ולהחליף בעצמכם. באותה הזדמנות גם ודאו שמיכל המים של המגבים מלא. הקפדה על מגבים תקינים תשמור על השמשות שלכם לאורך זמן ותאפשר לכם לראות את הדרך טוב יותר, גם במצבי מזג אוויר קשים ומאתגרים בימי החורף.

אורות תקינים – תקינות אורות הרכב חשובה הן עבור הנוהג ברכב שצריך לראות את הדרך כראוי, והן עבור הנהגים הנוספים על הכביש, שצריכים לראות אותו כראוי ולקרוא את סימני הדרך שמראה הנהג באמצעות האורות. בימי החורף, בהם מתחיל להחשיך מוקדם ונהגים רבים מוצאים את עצמם חוזרים הביתה מהעבודה בחושך, חשוב אף יותר מתמיד לוודא את תקינותם של כלל האורות ברכב. כך תבטיחו שגם בתנאי מזג אוויר קשים, כמו ערפל וגשם, תדעו שהכל תקין וגם לא תסתכנו בקבלת קנס כספי, בחודשי החורף שבהם יש לנהוג עם אורות לאורך כל שעות היממה. חשוב לוודא שכל הנורות ברכב תקינות ושכל הפנסים עובדים, וביניהם אורות ערפל, אורות איתות, אורות ברקסים וכמובן פנסי התאורה של הרכב מקדימה ומאחורה. בנוסף לנורות עצמן, חשוב לבדוק שהפנסים מכוונים, לא שבורים, לא סדוקים ועושים את עבודתם כראוי.

רכב חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד