י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
להתקדם ברשת

קידום אתרים: מדוע זה חשוב?

כל עסק יודע שעל מנת להיות בפרונט, עליו להיות משווק בצורה הטובה, האיכותית והיעילה ביותר • כך תעשו את זה נכון

קידום אתרים: מדוע זה חשוב?
קידום אתרים צילום: canva

קידום אתרים

כיום ידוע כי כל עסק המעוניין בשיווק ופרסום איכותיים, חייב לנצל את הפלטפורמות השונות באינטרנט על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. מרבית קהלי היעד של מרבית העסקים מצויים כיום באינטרנט ועל מנת לחשוף את העסק לקהל יעד פוטנציאלי רחב ומשמעותי, על העסק לנצל היטב את במת האינטרנט בכדי להנכיח את עצמו, למתג את עצמו ולגרום לקהל היעד המדובר לבחור דווקא בו על פני עסקים המתחרים בו. הדבר הראשון שיש לעסוק הוא כמובן לבנות אתר אינטרנט. אתר האינטרנט של העסק חייב להיות איכותי ולהיבנות בצורה הטובה ביותר. לאחר מכן, בכדי שכמה שיותר גולשים שמהווים קהל יעד פוטנציאלי של העסק יגיעו לאתר שלכם, יש לקדם אותו במנוע החיפוש השימושי ביותר כיום, הלא הוא: גוגל.

קידום אתרים- במה מדובר?

קידום אתרים בגוגל מהווה תהליך שמטרתו היא לקדם את האתר לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בעת חיפוש רלוונטי של גולש. מכיוון שכיום מרבית האוכלוסייה מחפשת מידע, שירות, מוצרים או עסקים בגוגל, הרי שכל עסק בוודאי מעוניין להופיע כאתר הראשון עבור לקוח שמחפש מידע, שירות או מוצר הנוגעים לעסק. מטרתו של תהליך קידום האתר בגוגל הוא לגרום לאתר להופיע ראשון או בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש מידע כלשהו שקשור לעסק. מרבית הסיכויים שגולש יבחר להיכנס לאתר או לאתרים שגוגל יציע לו בתוצאות החיפוש הראשונות שכן, מבחינתו מדובר על תוצאות אמינות יותר ואיכותיות יותר. מטרתו של הקידום הוא לגרום לעסק להיבחר על ידי קהל לקוחות גדול יותר על פני מתחריו, ליצור קשר עם העסק או לבצע כל פעולה אחרת באתר כגון: השארת פרטים, רכישת מוצר ועוד.

כיצד מקדמים אתרים?

כיום ניתן לקדם בגוגל אתרים בשתי שיטות מרכזיות: שיטת הפרסום הממומן ושיטת הקידום האורגני. בשיטת הפרסום הממומן, ניתן ליצור בהתאם לתקציב כלשהו המוגדר מראש קמפיין ממומן בגוגל. במסגרת הקמפיין יופיעו מודעות שונות בין תוצאות החיפוש הממומנות של גוגל, בהתאם לחיפוש רלוונטי של גולש על ידי מילות מפתח שהוגדרו לקמפיין. התשלום על הקמפיין יהיה בהתאם לכמות הקליקים שהוקלקו על המודעות, כאשר עלות הקליקים תשתנה בהתאם לפרמטרים שונים. כל עוד יש תקציב לקמפיין, המודעות ימשיכו להופיע, אך כשהתקציב יגמר המודעות יוסרו. מדובר על פרסום מאוד ממוקד בגוגל, הרלוונטי עבור קידום אתר חדש של העסק באופן ממוקד, קידום מבצע כלשהו ייחודי ומוגבל בזמן של עסק כלשהו ועוד.

קידום אורגני

שיטה נוספת לקידום שמהווה את השיטה היעילה והנבחרת ביותר כיום היא: שיטת הקידום האורגני. מדובר על שיטה שמטרתה היא להתאים את האתר לאלגוריתם החיפוש של גוגל. מטרתו של אלגוריתם החיפוש של גוגל הוא לדרג את האתרים השונים בהתאם לחיפוש של גולש ולהציע לכל גולש את האתרים הרלוונטיים ביותר עבור שאילתת החיפוש שלו, בהתאם לאותו דירוג. אתר ידורג גבוה יותר ככל שהקידום האורגני שלו יתבצע בצורה מקצועית יותר. קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח, אך הוא מבטיח תוצאות טובות מאוד, כאשר הוא מתבצע בצורה נכונה. במסגרת תהליך קידום אורגני המקדם יידרש לבצע מגוון פעולות שונות הן בתוך אתר האינטרנט והן בחוץ לאתר האינטרנט כגון: בניית קישורים יוצאים באתר, בניית קישורים נכנסים לאתר, הזנת תוכן איכותי באתר שמעניק ערך לגולש ומכיל מילות מפתח שבוצע חקר מילות מפתח אודותן, אפיון ועיצוב חווית משתמש לאתר, התאמת האתר לכל דפדפן וגם למובייל ועוד.

קידום אתרים לעסקים הוא דבר חשוב מאוד שיכול לסייע לכל עסק להיות בקדמת הבמה של העסקים המתחרים לו ובכך להגדיל את המכירות של העסק ולהפוך אותו למוכר יותר ונבחר על ידי קהל לקוחות גדול יותר.

קידום אתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד