י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הטריק של השודדים

סיפור מפעים: האחים שמרו את השבת וניצלו מרצח אכזרי

סיפורם הבלתי ייאמן של האחים פרחי מניו יורק שקיבלו הודעה בעיצומה של השבת כי חנות התכשיטים שלהם נפרצה ונדרשו להגיע מיד לחנות. האחים נשארו בביתם ושמרו את השבת והמשיכו אותה כרגיל. בצאת השבת הגיעו לחנות ומה שראו שם השאיר אותם פעורי פה • האזינו לראיון עם האחים

סיפור מפעים: האחים שמרו את השבת וניצלו מרצח אכזרי
האחים שניצלו צילום: באדיבות המצלם

זה היה עוד ליל שבת שגרתי בשכונת ברוקלין שבניו יורק, האחים יצחק ואלברט פרחי, בעלי עסק לתכשיטי יוקרה שחגגו את השבת יחד, ישבו לסעודת ליל שבת, כשצלצול הטלפון הפסיק באחת את פיוטי השבת והאווירה המרוממת.

האחים פרחי, ששומרים מצוות בהידור, נמנעו מלענות לטלפון. כשהסתיים צלצול הטלפון, נשמעה הודעה קולית ברחבי הבית "ברגעים אלו, פורצים אליכם לחנות, עליכם להגיע מיידית!".  

האחים שניצלו בראיון.

יצחק פרחי אחד מהאחים מספר בראיון לעמי מימון בתכנית חידודון: "הסתכלתי על אחי אלברט שאמר לי מיד: "אנחנו בשבת ולא נחלל את השבת תמורת שום הון שבעולם". כמובן שהסכמתי איתו והמשכנו את סעודת השבת כרגיל".

"כשיצאה השבת" הם מספרים, "לקחנו את הרכב ונסענו לכיוון החנות, ומה שראינו שם השאיר אותנו פעורי פה".

"המנעולים היו שבורים. אחי אמר לי תכנס לחנות אני אשאר בחוץ, נכנסתי ופתחתי את הכספת ולהפתעתי הכל היה שם, לא היה חסר כלום, לאחר מספר דקות הגיעה ניידת משטרה והשוטר שנכנס לחנות שאל אותנו מיד, למה לא הגעתם לחנות אתמול בלילה כשהיא נפרצה? מיד אמרנו לו שאנו שומרים שבת, ולא היה לנו אפשרות להגיע. השוטר התחיל לספר ואמר הרווחתם את החיים שלכם אם תשמעו מה היה כאן אתמול לא תאמינו אך השבת שלכם שמרה עליכם זה אני בטוח".

המשיך השוטר וסיפר: "הגנבים שנכנסו אתמול לחנות חיכו מעל הכספת והתחבאו לכם, הם שלחו לכם את ההודעה שפורצים לכם לחנות בכדי שתגיעו ותפתחו את הכספת, הם הגיעו עם אקדחים ותכננו להרוג אתכם לאחר השוד, מה שקרה הוא שאתם לא הגעתם והשארתם אותם במשך יממה שלמה עד שהתייאשו והלכו." מסיים יצחק ואומר, "השבת שמרה עלינו וגם על הכסף שלנו".

נס שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד