י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תחזית יציבה

חברת הדירוג פיץ' אשררה אף היא את דירוג האשראי של ישראל

חברת פיץ' ציינה כי דירוג האשראי של ישראל מאזן בין חשבונות חיצוניים חזקים, כלכלה מגוונת וחוסן מוסדי, לבין יחס חוב ממשלתי לתוצר גבוה ביחס למדינות הייחוס וסיכונים פוליטיים וביטחוניים מתמשכים

חברת הדירוג פיץ' אשררה אף היא את דירוג האשראי של ישראל
דירוג אשראי צילום: pexels

מעט נחת בסערת הקורונה: לאחר ש-2 חברות הדירוג – S&P, ומודיס' אישרו והשאירו את דירוג האשראי של ישראל של A+ ואת התחזית הכלכלית כ"יציבה", היום (רביעי) הצטרפה אליהן חברת הדירוג פיץ', ואישררה אף היא את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+ גם היא דירגה את התחזית כ"יציבה".

מדובר בבשורה לכלכלת המדינה, שלמרות נגיף הקורונה, נראה כי האמון בכלכלת ישראל גבוה, על פי הדיווח ב'כלכליסט' חברת פיץ' ציינה כי דירוג האשראי של ישראל מאזן בין חשבונות חיצוניים חזקים, כלכלה מגוונת וחוסן מוסדי, לבין יחס חוב ממשלתי לתוצר גבוה ביחס למדינות הייחוס וסיכונים פוליטיים וביטחוניים מתמשכים.

עוד דווח כי החברה צופה לכלכלת ישראל צמיחה ריאלית של כ-5.4% ב-2021 ו-4.1% ב-2022, מגמה טובה לאחר ההתכווצות של 3.9% ב-2020.

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות אמר ל'כלכליסט': "בדיוק כמו במקרה של אישרור הדירוג על ידי חברת s&p, גם ההודעה של פיץ' רלוונטית רק בהנחה שהסאגה הפוליטית תסתיים סוף סוף ויאושר תקציב בהקדם האפשרי".

"אף אחד לא חולק על כך שמצבה של ישראל סביר ביחס למדינות אחרות בעולם. היצוא הישראלי ממשיך לצמוח למרות התחזקות השקל וזאת לאור חלקו הגדול של ענף ההייטק. הגידול בגרעון וביחס החוב לתוצר אמנם אינו שולי אך ברוב המדינות בעולם המערבי המצב אף פחות טוב ועם הפריסה המהירה של החיסון אפשר להניח שההתאוששות של המשק תהיה מהירה יותר משנדמה היה קודם לכן. לכן השאלה היחידה היא האם ביוני 2021 יהיה לישראל סוף סוף תקציב שיאפשר לממשלה החדשה להמשיך את תהליך ההתאוששות ולהחזיר את המדיניות הפיסקאלית למסלול. במידה וכן, אין שום סיבה להוריד את הדירוג של ישראל. במידה ולא, סביר להניח שחברות הדירוג יגיבו בהתאם" חידד גרינפלד.

דירוג אשראי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד