י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בפעם השנייה במהלך כהונתו

יש רוב: בקונגרס מנסים להדיח את טראמפ • שידור החי

לאחר מהומות הקפיטול האלימות בשבוע שעבר, פתחו הדמוקרטים בקונגרס בשני נתיבים להדחת טראמפ, באמצעות הפעלת התיקון ה-25 לחוקה האמריקנית • הליך ההדחה החל תחת הסעיף של "הסתה למרידה", כשלדמוקרטים יש רוב בבית הנבחרים, ועם תמיכה של כמה רפובליקנים, ההצבעה תאשר את ההדחה • צפו בדיון

יש רוב: בקונגרס מנסים להדיח את טראמפ • שידור החי
צופים בישראל בהצהרת טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפעם השנייה במהלך כהונתו כנשיא, הדמוקרטים מצביעים  כעת (רביעי) על הדחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשל חלקו של במהומות הקפיטול בשבוע שעבר, מהומות שהביאו למותם של ששה אנשים ביניהם שני שוטרים, אז פרצו המונים מתומכי טראמפ לבניין הקונגרס כדי למנוע את אישור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות.

הליך ההדחה החל תחת הסעיף של "הסתה למרידה", כלדמוקרטים יש רוב בבית הנבחרים, ועם תמיכה של כמה רפובליקנים, ההצבעה תאשר את ההדחה, אך יחד עם זאת, הסיכוי שהוא מאושר גם בסנאט, שם דרושה תמיכתם של שני שלישים מהסנאטורים, חסר סיכוי, והמשפט בסנאט יתקיים רק אחרי שטראמפ יסיים את תפקידו. עם זאת, מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, אמר שמעשיו ודבריו של טראמפ במהומות בקפיטול הם סיבה טובה להדחה.

ננסי פלוסי יו"ר הבית מובילה את המהלך להדחת טראמפ לאחר המהומות בקפיטול, אתמול הצביע בית הנבחרים האמריקני בעד ההחלטה הקוראת לסגן הנשיא פנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה ולהדיח את טראמפ 223-205.

טראמפ יהפוך לנשיא הראשון בהיסטוריה שבית הנבחרים מצביע פעמיים בעד הדחתו, אך גם הפעם הסיכויים לא גדולים שהסנאט יאשר את הדחתו, כי לשם כך נדרשת תמיכת 17 סנאטורים רפובליקנים, ועד כה נמצאו רק ארבעה רפובליקנים שיתמכו במהלך.

 

דונלד טראמפ ננסי פלוסי בית הנבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד