י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משפחת המחבל נדחתה

צו הריסה לביתו של רוצח אסתר הורגן ז"ל

אחרי שבית המשפט העליון דחה את ההשגה שהגישו בני משפחתו, מפקד פיקוד המרכז האלוף תמיר ידעי חתם היום על צו הריסה לשתי הקומות בהן התגורר המחבל מוחמד קבהא, שרצח את אסתר הורגן ז"ל ביער ריחן לפני כשלושה שבועות

צו הריסה לביתו של רוצח אסתר הורגן ז"ל
המחבל מחמד מרוח כבהא צילום: תקשורת שב"כ

מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, חתם היום (רביעי) על צו להריסת שתי הקומות בהן התגורר המחבל מוחמד קבהא. המחבל רצח ב-20 בדצמבר 2020 את אסתר הורגן ז"ל ביער ריחן. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל נגד ההריסה.

כזכור, בפעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, לוחמי הימ"מ וצה"ל, נעצר ב-24/12/20 לחקירת שב"כ החשוד בביצוע פיגוע הרצח האכזרי של אסתר הורגן ז"ל, אשר בוצע ביום 20.12.20.

שירות הביטחון הכללי התיר לפני כשבוע לפרסום, כי החשוד בביצוע הפיגוע האכזרי של אסתר הורגן ז"ל  - הוא מחמד מרוח כבהא, כן 40 תושב הכפר טורה אל ע'רביה הסמוך לג'נין, אשר ריצה בעבר מספר עונשי מאסר בגין פעילות טרור.

במהלך חקירתו בשב"כ ובמשטרת מחוז ש"י, עלה כי רצח באכזריות את אסתר הורגן ז"ל על רקע לאומני ומסר פרטים נוספים אודות השתלשלות האירועים. בין היתר מסר בחקירתו, כי כחודש וחצי לפני הרצח, החליט להוציא לפועל פיגוע, לאחר שהושפע ממותו של אסיר ביטחוני שהכיר ומת בכלא כתוצאה ממחלה.

לשם כך, הגיע לזירת הפיגוע דרך פרצה בגדר הביטחון לטובת הכרת השטח. לאחר שהבחין כי התנועה דלילה ובאזור עוברים אזרחים ישראלים, החליט כי זה המקום המתאים לביצוע הפיגוע. עוד עלה בחקירה, כי ב-20/12 בשעות הצהריים, בהיותו ביער הסמוך ליישוב טל־מנשה לטובת עיסוק בהברחות סיגריות דרך הגדר, ניגש החשוד ליער הסמוך לישוב.

לאחר מספר שעות זיהה אישה יהודייה הצועדת לבדה, תקף ורצח אותה. במהלך הימים שלאחר הפיגוע הסתייע החשוד בקרוביו ובמכרים בכפר דיר אל ע'וסון אשר סייעו לו להסתתר מכוחות הביטחון.

 

 

הריסת בתי מחבלים פיגוע אסתר הורגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד