י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפיצול במחנה השמאל

לפיד מחדד מטרות: "נקים ממשלה עם המשותפת; גנץ אדם מורכב"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד התראיין הערב והתייחס לשאלת הישיבה עם גדעון סער בממשלה שתקום | על הקמת ממשלה יחד עם הרשימה המשותפת אמר: "חבל שזה לא קרה בעבר". וגם: על איחוד אפשרי עם עמיתו לשעבר יו"ר כחול לבן בני גנץ: "שיתקשר אלי, הוא מכיר את המספר"

לפיד מחדד מטרות: "נקים ממשלה עם המשותפת; גנץ אדם מורכב"
יאיר לפיד נואם במליאה צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"אני עובד טוב עם גדעון", ענה יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד כשנשאל הערב (מוצ"ש) לתכנית "פגוש את העיתונות" ב'חדשות 12' האם ישב בממשלה עם גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה. "אני עשיתי עם גדעון שני מהלכים פוליטיים גדולים בשנים האחרונות. אחד זה הבחירה של רובי ריבלין (לנשיאות המדינה) והשני זה הפלת הממשלה. אלו שני דברים שהנדסנו ביחד, ולכן אנחנו יודעים לעבוד יחד".

במהלך הראיון הכריז לפיד כי למפלגתו לא תהיה בעיה לשבת עם הרשימה המשותפת אחרי הבחירות. "אמרתי זאת כבר קודם וחבל שלא עשינו זאת בעבר". ברשתות החברתיות מיהרו להזכיר לו כי יממה לפני הבחירות האחרונות הוא הכריז כי "לא עושים עסקים עם המשותפת. יש לנו את השלטים של נתניהו שתלויים בחוץ - שקר גס שלו וחבל לי שעמיר פרץ משתף איתו פעולה".

לפיד נשאל האם יסכים להתאחד חזרה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ והשיב כי דלתו פתוחה אולם הסתייג מעט ואמר כי גנץ "אדם מורכב". עם זאת הוא מיהר להוסיף כי "אם גנץ רוצה לבוא אליי הוא מכיר את הטלפון שלי – שיתקשר". נציין כי גנץ עצמו צייץ הערב כי "מאוד מדאיג אותי שחולדאי, בוגי, שלח וזליכה לא עוברים את אחוז החסימה, ולא קוראים לאיחוד".

בנוסף, לפיד התייחס לסוגיית האיחוד הכללי בגוש השמאל ואמר כי "מסתובבים כרגע 14 מנדטים במפלגות קטנטנות שלא עוברות את אחוז החסימה ואני מאמין שיהיו איחודים. 

דלתי פתוחה ואני מוכן לשמוע את כולם. אני צריך לנהל מחנה פוליטי גדול, שמוכרח לתת תשובה למה שמתרחש מולנו, כשהרבה קולות מדברים במונחים משוגעים על ההתנחלויות, על בתי המשפט ועל מעמד הביניים".

 

יאיר לפיד בני גנץ גדעון סער הרשימה הערבית המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד