כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מליז'ענסק לבני ברק

לאחר מאמצי החייאה: רבי בעריש הלך לעולמו

הילד שגדל בליז'ענסק, פולין, הגיע בגיל תשע לארץ והיה ה'הויז בחור' הראשון של הרבי ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל, הקים משפחה לתפארת והיום נפטר למגינת לב בני משפחתו המורחבת 

לאחר מאמצי החייאה: רבי בעריש הלך לעולמו
ר' ישכר דב בעריש הכהן ויינריך ז"ל צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרה"ח ר' ישכר דב בעריש הכהן ויינריך ז"ל, מחשובי חסידי צאנז בבני ברק והוא בן 81. נפטר בביתו בבני ברק לאחר מאמצי החייאה של 'הצלה'.

המנוח ז"ל, נולד בליז'ענסק שבפולין בי"ז אלול תרצ"ט לאביו הרב החסיד רבי ירחמיאל ישראל הכהן ויינריך ז"ל ולאמו מרת פרל ע"ה.

ר' בעריש עבר את מאורעות השואה האיומה והוגלה למחנות בסיביר. בגיל תשע עלה לארץ והתיישב במעברות בנתניה, שם התקרב לאדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א, ושימש כ'הויז בחור' של הרבי זצ"ל, בהיות משפחתו מתגוררת דלת-מול-דלת עם האדמו"ר זצ"ל.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת רחל שתחי', בתו של הרב אריה אינדרוסקי ז"ל. הוא קבע את מקום מגוריו ברחוב אברהם שפירא בנתניה שם ליד בית המדרש של דז'יקוב.

לפרנסתו עבד בעסקי היהלומים וכמשגיח כשרות, אך כל חייו היו בשמחה תמידית ותמיד מילה טובה הייתה שגורה על לשונו. בבני ברק התקרב לאדמו"רי מודז'יץ וכן לאדמו"רי לעלוב שם היה מתפלל ולומד את שיעוריו הקבועים. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ובנות חתנים ומאות נכדים ונינים. אחיו הוא הרב שמעון ויינריך ראש 'מפעל חסד'.

מסע הלוויה היום בשעה 15:30 בצהריים מביתו ברחוב יונה הנביא 17 בבני ברק דרך בית המדרש מודז'יץ ובית המדרש לעלוב בשכונת שיכון ה' בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות צאנז ישכר דב בעריש הכהן ויינריך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד