י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ש"ס vs יהדות התורה

דרעי: דאגתי לבד לחרדים בקורונה; גפני: להסתער על הפריפריה

הקמפיין של המפלגות החרדיות נפתח במלוא המרץ. בשיחה עם פעילים הדגיש היום השר אריה דרעי את פעילותה של ש"ס בתקופת הקורונה לטובת הציבור החרדי, כשהוא מאשים את נציגי יהדות התורה באוזלת יד. מנגד, גפני הוציא היום מכתב בו הוא קורא לפעיליו לפעול בפריפריה

דרעי: דאגתי לבד לחרדים בקורונה; גפני: להסתער על הפריפריה
משה גפני/אריה דרעי צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

בימים אלו פותחים במפלגות החרדיות את קמפיין הבחירות. 65 יום לפני הבחירות לכנסת ה-24 נראה שהעימות על הקול החרדי בין תנועת ש"ס למפלגת יהדות התורה בעיצומה, כשבתווך נמצאים עשרות מאוכזבים ממפלגת יהדות התורה בעקבות הטיפול הכושל בתקופה הקורונה.

היום פתחו בש"ס את הקמפיין, ועוד בטרם נשא דברים השר אריה דרעי, מנחה הכנס, אבי מימרן, הציג את השר אריה דרעי כמי שהיה היחיד שדאג לאינטרס החרדי בתקופת הקורונה, בעוד השרים (ליצמן) האחרים נעלמו והסתייגו מהאחריות שלהם לדאוג לנושאים החרדים, ובהם מתווה בתי הכנסת בימים הנוראים, מתווה בתי הכנסת בכלל, מלוניות ועוד.

מאוחר יותר נשא השר דרעי דברים בפני הפעילים, שם הציג עצמו כמי שהיה היחיד מבין הנציגים החרדים שפעל למען הציבור החרדי בממשלה בפורמים השונים: "כל מה שקשור לציביון היהודי", אמר דרעי, "אם זה בתי כנסת חתונות, מקוואות וכו׳, כל הדברים שקשורים למעגל הדת היהודי לצערי הרב הייתי היחיד כקול קורא בממשלה. יש עוד שרים דתיים, יש עוד שרים חובשי כיפה אבל בנושאים האלו היינו הכתובת היחידה".

מול הקמפיין הזה של דרעי וש"ס, ימצאו עצמם ביהדות התורה עם קולות בשולי המגזר האשכנזי שיקראו לתמוך בש"ס והאכזבה על הנציגות החרדית בכנסת בתקופת הקורונה תצוף, ותחזיר את הכעס שעלה ברחוב החרדי בזמן הטלת הסגר השני על הערים החרדיות והשכונות החרדיות בעיר ירושלים.

ביהדות התורה יחזירו במלחמה לש"ס וצפויים לחדד את המסר הדתי, ולנסות להבדיל בין יהדות התורה לש"ס כמי שדאגו יותר לנושאי הדת בכנסת, כשהם אף ינסו לפזול לאלקטורט של ש"ס בקרב יושבי הפריפריה, כשבהמשך יוציאו את הקמפיין ראש בראש מול ש"ס.

יו"ר דגל התורה משה גפני שיגר הבוקר (ראשון) מכתב אל נציגי התנועה ברחבי הארץ, שם כתב: "אין כל סיבה שאלפי קולות מהפריפריה שבעבר לא תמכו או לא זכו להצביע עבורנו, לא יעשו זאת הפעם, והגיע הזמן לפעול בכל החזיתות כדי להצליח יותר מבפעמים קודמות, ובכיוונים חדשים מתאימים בהם ניתן וצריך לפעול להגדלת הכוח הפוליטי החרדי".

אריה דרעי ש"ס משה גפני יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד