י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות המהלך ההיסטורי

הרחוב הפלסטיני אדיש לבחירות: "לא שמענו" • צפו

בעוד שבכירי הרשות הפלסטינית רואים בבחירות תקווה להחייאת הדמוקרטיה, שכבר מזמן נשכחה שם, נראה שהאזרחים ברחוב הפלסטיני לא כל כך מתעניינים במתרחש. אחד מהם אומר למצלמות 'כאן 11': "אני לא שמעתי שיש בחירות, אתה עכשיו מספר לי שיש בחירות"

הרחוב הפלסטיני אדיש לבחירות: "לא שמענו" • צפו
בחירות ברשות הפלסטינית צילום: מתוך הסרטון

שתי יממות חלפו מאז פרסום הצו ההיסטורי שמורה על קיום בחירות ברשות הפלסטינית ונראה שקיים פער גדול בכל הנוגע להן בין ההנהגה לרחוב. ברחובות רמאללה ומזרח ירושלים האנשים אדישים.

הבחירות הוכרזו ברשות הפלסטינית, ונראה כי הפלסטינים עצמם פחות מתעניינים וחלקם לא שמעו שיש בחירות, אחד מהם אומר למצלמות: "אני לא שמעתי שיש בחירות, אתה עכשיו מספר לי שיש בחירות". בעוד שבכירי הרשות הפלסטינית רואים בבחירות תקווה להחייאת הדמוקרטיה שכבר מזמן נשכחה שם, נראה שהאזרחים ברחוב הפלסטיני לא כל כך מתעניינים במתרחש. כך על פי הדיווח של נורית יוחנן ועומרי חיים ב'כאן 11'.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בצו נשיאותי ראשון שפרסם אבו מאזן, הוא קרא לקיים בחירות בשטחים, וזאת אחרי 15 שנה שבהן לא התקיימו בחירות ברשות הפלסטינית.

על פי לוח הזמנים, בתאריך 22.5 השנה יתקיימו בחירות לפרלמנט, ובתאריך 31.7 יתקיימו בחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית, עם זאת, הצו הוא אינו ערובה לבחירות, אך עם זאת עדיין מדובר במהלך מעניין ובלתי שגרתי.

עוד דווח, כי הבחירות לפרלמנט יהיו השלב הראשון בהרכבת המועצה הלאומית הפלסטינית שהרכבתה תושלם ב-31.08.2021 בהתאם לתקנון היסוד של אש"ף, כך שיתקיימו בחירות גם למועצה הלאומית.

הצו הוצא בעקבות פגישה של אבו מאזן עם יו"ר וועדת הבחירות המרכזית, חנא נאסר במשכן הנשיאות ברמאללה. עת הורה אבו מאזן לוועדת הבחירות ולמנגנוני השלטון להתחיל בהליך בחירות דמוקרטי בכל רחבי הרשות כולל במזרח ירושלים ולהתחיל בדיאלוג לאומי שמתמקד במכניזם של התהליך.

מקורות פלסטינים מסרו לרשת החדשות הפלסטינית "קודס" כי השבוע יתקיים מפגש של הפלגים הפלסטינים השונים בקהיר. זאת על מנת להמשיך לתאם את העניינים בנושא הבחירות הפלסטיניות הקרבות.

הרשות הפלסטינית אבו מאזן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד