י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת בדיקות הקורונה

נתב"ג ייסגר? קרב האשמות בין השרים ליועמ"ש

התחלואה בארץ מתפשטת במהירות ומוטציות שונות 'המיובאות' מחו"ל ע"י נוסעים ששבו רק מחמירה את הקצב | יוזמה של רה"מ נתניהו לחייב הצגת בדיקת קורונה נתקלה בקשיים משפטיים ובין השרים ליועה"מש מתחולל קרב האשמות על האחריות למחדל הכניסות בנתב"ג

נתב"ג ייסגר? קרב האשמות בין השרים ליועמ"ש
תיעוד מנתב"ג בעידן הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במוצאי השבת האחרונה פורסם כי ראש הממשלה נתניהו הורה לקדם חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 קודם העלייה למטוס, כאשר ההליך התעכב בזמן שהמומחים קראו להחיל אותו מיידית. על פי דיווח ב'חדשות 12' קיימו הלילה דיון דחוף בנוגע להמשך הפרצה בנתב"ג.

הבוקר (שני) הסביר שר הבריאות יולי אדלשטיין בראיון לגל"צ כי העיכוב מגיע ממשרד המשפטים, לדבריו, "הגורמים של היועמ"ש, ושל משרד המשפטים, התנגדו ואמרו שאי אפשר להעביר תקנות שמחייבות ישראלי שחוזר ארצה בבדיקת חובה. עכשיו הבעיות נפתרו, ואנחנו נחייב סוף סוף בדיקה של כל החוזרים מחו"ל".

על פי הדיווח ב'חדשות 12', בדיון שהתקיים בין השרים  לנציגי המטה לביטחון לאומי הוחלט לקדם צעדים בניסיון לעצור את ייבוא התחלואה מחו"ל, כאשר המהלך הראשון איסור יציאה לצרכים שאינם חיוניים, ודרישת בדיקת קורונה שלילית לשבים.

בהודעה ששיגר הבוקר היועץ המשפטי לממשלה נאמר כי "בעקבות מספר פרסומים מסולפים, אנו מבהירים כי אין כל אמת בטענה כאילו הייעוץ המשפטי לממשלה מנע אי פעם, בדרך כלשהי, התניית כניסה לארץ מחו"ל בהצגת בדיקת קורונה שלילית".

לדברי היועמ"ש, "הנושא עלה והתבקש לראשונה רק במהלך השבוע שעבר, ואנו מדגישים כי קיימת דרך משפטית מתאימה להסדיר את הסוגיה, וכך גם נמסר לגורמי המדיניות הנוגעים בדבר".

בהודעת משרד המשפטים נאמר "גורמי הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיכו במתן פתרונות משפטיים על מנת לסייע לממשלה לממש את מדיניותה בגבולות הדין, כפי שנעשה עד כה, וצר לנו על הטעיית הציבור באמצעות אמירות לא נכונות בהקשר זה".

בתגובה, שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי היא דוחה את דברי היועץ המשפטי לפיהם מעולם לא התנגד לדרישה לחייב נוסעים להציג בדיקת קורונה שלילית לפני עליה למטוס. "בהמשך לדבריו של שר הבריאות יולי אדלשטיין וכשרת התחבורה וחברת קבינט הקורונה, אין ספק שמשרדי הבריאות והתחבורה ביקשו חובת בדיקות בנמל התעופה אשר נמנעה על ידי גורמי הייעוץ המשפטי".

"כידוע", הוסיפה רגב, "כחלק מאותה חשיבות שראיתי לביצוע הבדיקות, פעלתי להקמה בזמן שיא מכניסתי לתפקיד, מעבדת קורונה בנתב"ג שתאפשר את הבדיקות הנדרשות".

"לצערנו לאורך כל הדרך גורמי הייעוץ המשפטי אמרו שאין לנו את הסמכות, לחייב את האזרחים לבצע את הבדיקות מה שאילץ אותנו לייצר פתרונות אחרים. אני שמחה שסוף סוף נמצא פתרון משפטי לביצוע הבדיקות, משום שזהו הדבר היחידי שהיה חסר בנוסף להיערכות של נתב״ג על פי התוו הסגול והמעבדה, זאת על מנת לאפשר את מתווה הכניסה והיציאה מהארץ דרך נתב"ג, בצורה מיטבית".

מלשכת שר הבריאות נמסר: "לצערנו, על אף דרישותיהם של שר הבריאות ושל שרת התחבורה לחייב גם ישראלים בהצגת בדיקה שלילית לקורונה כתנאי לכניסה לארץ, נמסר כי יש קשיים משפטיים. אנחנו שמחים על ההבנה של היועץ המשפטי לממשלה בצורך למצוא פתרון כדי לא לייבא לישראל עוד מוטציות".

קורונה נתב"ג ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט יולי אדלשטיין מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד