י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הטיסה האחרונה"

כך ייראו 48 השעות האחרונות של טראמפ כנשיא

בעוד יומיים תבוא אל קיצה כהונתו של טראמפ בבית הלבן, כהונה שידעה דרמות לא מעטות. טראמפ צפוי לעזוב בפעם האחרונה את וושינגטון כנשיא לטקס פרידה בבסיס צבאי במרילנד ואז לפלורידה. טראמפ לא ישתתף בהשבעתו של ביידן

כך ייראו 48 השעות האחרונות של טראמפ כנשיא
טראמפ במדשאות הבית להבן צילום: צילום מסך

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמור לעזוב את הבית הלבן ולטוס בפעם האחרונה מוושינגטון כנשיא בעוד פחות מ-48 שעות - בשעה 8 בבוקר ביום רביעי הקרוב בזמן השבעת ג'ו ביידן לאחר שיחתום על כ-100 חנינות לפושעי צווארון לבן.

הנשיא היוצא אמור לקיים ביום רביעי טקס פרידה בבסיס צבאי במרילנד. לאחר מכן הוא יעזוב את בירת המדינה במטוס 'אייר פורס 1' לאתר הנופש שלו מאר-א-לאגו בפלורידה לפני שיושבע יורשו. סגן הנשיא מייק פנס אמור להשתתף בהשבעה. לפי הדיווחים, פנס התקשר ביום חמישי האחרון לסגנית הנשיא, קמלה האריס כדי לברך אותה ולהציע סיוע ככל שיידרש לפני שהיא מושבעת.

הרצון של טראמפ לחון את עצמו, ולתת חנינה לילדיו בינתיים לא בתכנון, על פי הדיווחים לטראמפ הומלץ לוותר על חנינה עצמית בעקבות המהומות בקפיטול, משום שנראה שהוא מודה כי הוא אשם במשהו, כך אמר ל-CNN גורם המעורה בנושא.

המשתתפים רשאים להביא עד חמישה אורחים, אך הונחו ללבוש מסכות בכל רחבי הטקס, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. טראמפ אמנם צפוי לעזוב את הבית הלבן מוקדם בבוקר יום רביעי, אך הוא יכול להמשיך ולחתום על חנינות עד הצהריים ביום ההשבעה.

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח, כי בעלי בריתו של טראמפ צופים שהנשיא ייתן חנינות שלדעתו עשויות להועיל לו לאחר עזיבתו את תפקידו.

אחד מאלה שדווח כי טראמפ עומד לתת חנינה הוא ד"ר סלומון מלגן. דר' מלגן, היה בעבר רופא עיניים מפורסם בפאלם ביץ', הוא קיבל בשנת 2018 עונש של 17 שנות מאסר בגין גניבת 73 מיליון דולר על ידי שכנוע מטופלים קשישים לעבור בדיקות וטיפולים שאינם זקוקים להם במחלות שלא היו להם. בסך הכול הוא הורשע ב-67 עבירות, בהן הונאת שירותי בריאות, הגשת תביעות כוזבות וזיוף מרשמי רופא בתיקי המטופלים.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח בכי חלק מהאנשים שרוצים חנינה, שילמו עשרות אלפי דולרים עבור לוביסטים מטעם עבריינים בתקווה לחנינה.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד