ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
נתונים מטרידים

12 אלף נדבקו לאחר מנת החיסון הראשונה; 69 לאחר השנייה

מתוך המחוסנים לקורונה, למעלה מ-12 אלף נדבקו לאחר החיסון - 69 מתוכם לאחר שקיבלו את המנה השנייה • 3 ממקבלי המנה השנייה שנדבק מאושפזים במצב קשה, אחד מהם במצב קריטי

12 אלף נדבקו לאחר מנת החיסון הראשונה; 69 לאחר השנייה
הזרקת חיסון. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

התחסנתם לקורונה? אל תרגישו בטוחים כל כך: משרד הבריאות מפרסם נתונים לפיהם למעלה מ-12 אלף ישראלים נדבקו בזמן שבין מנת החיסון הראשונה לשנייה. קרוב ל-70 מתוכם נדבקו לאחר שקיבלו גם את מנת החיסון השנייה.

על פי הנתונים שפורסמו, 12,427 ישראלים נדבקו בקורונה לאחר שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון מפני הנגיף - 69 מתוכם נדבקו לאחר שקיבלו גם את מנת החיסון השנייה.

אחוז ההדבקה לאחר החיסון גבוה יחסית ועמד על 6.6%, לאחר שכ-189 אלף מחוסנים עברו בדיקת קורונה לאחר החיסון, ומהם כאמור 12,427 יצאו חיוביים. 

בחלוקה לפי פרקי זמן, 5,348 ישראלים נדבקו בנגיף בתוך שבעה ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה ושיעור הבדיקות בחיוביות באותו פרק הזמן עומד על 5.4%, לאחר שכמאה אלף נדגמו לקורונה בשוע שלאחר קבלת החיסון. בין היום השמיני ליום ה-14 שלאחר קבלת המנה הראשונה אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 8.3% לאחר שמעט פחות מ-67 אלף נדגמו ומהם אובחנו 5,585 חיוביים. בין היום ה-15 ליום ה-21 לאחר קבלת המנה הראשונה נדבקו 1,410 מתוך כ-20 אלף מתחסנים שנבדקו בתקופה זו. אחוז הבדיקות החיוביות ירד מעט ל-7.2%, אולם עדיין נשאר גבוה במיוחד. גם לאחר שלושה שבועות מקבלת החיסון נרשמו אחוזי הדבקה גבוהים, 84 חולים המהווים 2.6% חיוביים מתוך 3,199 שנבדקו. 

מוקדם יותר הערב דווח בחדשות 13 כי שלושה ממתחסני המנה השנייה לקורונה שנדבקו בקורונה לאחר החיסון אושפזו במצב קשה. על פי הדיווח, אחד מהמאושפזים אף נמצא במצב קריטי. שניים התגלו חיוביים ביום קבלת המנה השנייה, אחד יומיים לאחריה.

נזכיר כי גורמים במשרד הבריאות הבהירו ל'בחדרי' לאחר שהרב לאו נדבק בקורונה כי החיסון לקורונה מתחיל להשפיע רק עשרה ימים לאחר קבלת המנה השנייה, כך שהחולים הנמצאים במצב קשה נדבקו קודם שהיו מחוסנים לנגיף.

מתוצאות ראשוניות ממחקר שנערך בבית החולים שיבא-תל השומר מעלות כי שבוע אחרי קבלת המנה השנייה של החיסון נגד קורונה נרשמה עלייה של פי 6 עד פי 20 בכמות הנוגדנים לנגיף הקורונה - כמות הגבוהה פי כמה וכמה ממה שיש למי שחלו בקורונה והחלימו. במחקר השתתפו 102 מחוסנים מתוך למעלה מ-4,000 שקיבלו את שתי המנות והתוצאות הראו כי ל-98% אחוזים מהם הייתה עלייה של למעלה מפי 6 בכמות הנוגדנים בגוף, לאחר שרק 2 מתוכם לא הראו שינוי ברמת הנוגדנים. 

נציין, כי בדיון שהתקיים הבוקר (שני) בוועדת החוקה בכנסת אמר ד"ר רועי סינגר, סגן מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, כי לפי המחקרים של חברת פייזר שבוצעו על 40 אלף איש, בגופו של המתחסן יש יותר נוגדים מאשר אדם שחלה והחלים מהקורונה.

לדברי ד"ר סינגר, "לגבי החיסון - יש פה דבר מפתיע שבנתונים שראינו במהלך האישור לחיסון של פייזר - רמת הנוגדנים שהוא מייצר גבוהה יותר מאשר למי שחלה באופן טבעי. אני לא יודע אם יש עוד מחלה כזו בה החיסון יגן טוב יותר מאשר הדבקה במחלה עצמה. מדובר במחקר עם 40 אלף איש, לא מספר קטן".

 

קורונה חיסון לקורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד