י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ישפיע על מחנה הימין

חגית או ניר: בחירות לראשות 'הבית היהודי'

בעוד מפלגת 'הבית היהודי' לא עוברת את אחוז החסימה לבדה, היא מעוררת עניין לפחות עד מחר בחצות ליל, כאשר ראש בראש יתמודדו על ההנהגה - מנכ"ל המפלגה ניר אורבך מול חגית משה סגנית ראה"ע ירושלים מטעם המפלגה. האחרונה זוכה לתמיכת הרב דרוקמן

חגית או ניר: בחירות לראשות 'הבית היהודי'
קלפיות של 'הבית היהודי' צילום: פלאש 90

כשהשעון מתקתק לקראת סגירת הרשימות, מרכז 'הבית היהודי' יכריע מחר (שלישי) מי יעמוד בראש התנועה לקראת הבחירות לכנסת ה-24, חגית משה או ניר אורבך. למרות שהבחירות מתקיימות בסגר, הן יהיו כרגיל, ועשרות קלפיות יהיו מפוזרות ברחבי הארץ.

למרות שאלה הן בחירות פנימיות, הן ישפיעו על מחנה הימין כולו. במידה ויבחר ניר אורבך, 'הבית היהודי' יחבור ככל הנראה לנפתלי בנט, מה שייתן תמיכה מהציבור הדתי גם ל'ימינה'. אך אם תיבחר חגית משה, היא ככל הנראה תחבור לבצלאל סמוטריץ' ותקבע אותו כמפלגה היחידה של הציונות הדתית.

מי שהודיע במפתיע על תמיכתו במועמדת חגית משה, הוא יו"ר מרכז 'בני עקיבא', ובכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן. הרב הודיע על כך בסרטון מביתו, לצד חגית משה שנהנית מתמיכתו של חבר הכנסת לשעבר מוטי יוגב, שנכח גם הוא בפגישה.

לאחר ברכת הרב, אמרה המועמדת כי זו "זכות גדולה שמוביל ומנהיג אותנו זקן הדור כמו הרב דרוקמן, שבכל ההכרעות בענייני הכלל תמיד מוביל בצורה ישרה וברורה ולאורו אנו הולכים. אני מודה לרב על התמיכה והאמון וחשה כי זו אחריות למחויבות גדולה, ואני מחוייבת לאחד את מפלגות הציונות הדתית".

בתוך כך, איתי גרנק, שהציג גם הוא מועמדותו לראשות 'הבית היהודי', פרש מוקדם יותר היום, והודיע גם הוא על תמיכה בחגית משה "אני שמח מאוד על הסיכום שיחזיר את הכוח מידי העסקנים אל הציבור הרחב. חגית משה בהתנהלות עניינית ומכובדת הבינה את צו השעה ובחשיבות הגדולה של להחזיר את האמון בקרב הציבור". אמר.

בנוסף, המועמד ניר אורבך, שהיה מנכ"ל המפלגה עוד מתקופתו של נפתלי בנט, שלח מכתב לרב דרוקמן, ובו ביקש לכנס בבית הרב, את ח"כ בצלאל סמוטריץ' ואת ח"כ נפתלי בנט, שכרגע מתמודדים לבד: "אסור לנו לפצל את הקולות של המחנה הדתי לאומי. איחוד כל הכוחות וכל הגוונים של הציונות הדתית זהו צו השעה".

נזכיר כי היו"ר הנוכחי הרב רפי פרץ, הודיע באחרונה כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24. 

הקלפיות ייפתחו בשעה 14:00, וייסגרו בהדרגה בהתאם למיקומם עד השעה 20:00. עם תום הספירה שתתקיים ביישוב נחלים י/תוכרז הזוכה בתפקיד יו"ר 'הבית היהודי'.

הבית היהודי פריימריז חגית משה ניר אורבך הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד