ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שעות לפני עזיבתו את הבית הלבן

האם טראמפ ישחרר את החסיד שנידון ל-800 שנות מאסר

טראמפ צפוי לפרסם היום את רשימת האישים שבחר להעניק להם חנינה לפני עזיבתו את התפקיד מחר. בין הממתינים בכיליון עיניים להיות ברשימה, הוא חסיד מברוקלין בשם שלום וייס ששבר שיא בתולדות ארה"ב, כאשר נידון בשנת 2000 ל-800 שנות מאסר ולקנס כספי עצום

האם טראמפ ישחרר את החסיד שנידון ל-800 שנות מאסר
דונלד טראמפ/שלום וייס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/באדיבות המצלם

נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, השקיע שעות רבות בסינון שמות ועבר על המלצות רבות להענקת חנינה והרכיב רשימה שתיחשף היום (שלישי), שעות ספורות לפני שיעזוב את תפקידו באופן רשמי. על פי דיווחים מוקדמים מדובר בקרוב למאה איש שיזכו לחנינה מהנשיא ה-45.

בין האסירים שאולי יקבלו חנינה, נמצא שלדון סילבר היהודי, שלאחר שני משפטים וערעורים, מרצה עונש של שש וחצי שנות מאסר. סילבר היה בעברו אחד האישים המשפיעים והדומיננטיים בניו יורק ואף שימש בתפקיד יו"ר בית הנבחרים של ניו-יורק. במשך כמעט חמש שנים הצליח להינצל ממאסר לאחר שהורשע פעמיים באשמת שחיתות, ביולי 2020 הוא הפסיד סופית את החופש, כשנגזרו עליו 78 חודשי מאסר בפועל.

סילבר בן ה-76, המשתייך למפלגה הדמוקרטית, עורך דין במקצועו ומי שהנהיג את המפלגה הדמוקרטית בניו-יורק למעלה מעשרים שנה, התגורר בלואר-איסט-סייד, המחוז שהוא ייצג - עד שנעצר והורשע בשורת אישומים שכללו הונאה, סחיטה והלבנת הון - כשגרף לכיסו 4 מיליון דולר, בכך שעזר ליזמי נדל"ן.

הוא נבחר לראשונה בשנת 1976 וכיהן בתפקיד 21 שנים במהלכן הטיל אימה על רבים, עד שהתפטר לאחר מעצרו ב-2015. סילבר, בוגר 'ישיבה יוניברסיטי', נהג להופיע באירועים יהודיים עם מגבעת חרדית שחורה וכיפה, אולם כשהופיע בבית הנבחרים - לא חבש כיפה לראשו.

אסיר נוסף שמקווה להיכלל ברשימת הזוכים לחנינה, הוא חסיד מברוקלין בשם שלום וייס, המתקרב לשנתו ה-70, המרצה את עונש המאסר הארוך ביותר שניתן אי פעם על עבירות צווארון לבן - יותר מ-800 שנות מאסר, מאז שנת 2000, בגין סחיטה, הלבנת הון, תכנית הונאה של חברת ביטוח בסכום של 450 מיליון דולר, שהובילה לקריסתה. במשך שנה היה במנוסה, עד שנעצר באוסטריה והוסגר לארצות הברית. בנוסף למאסר נקנס בסכום עתק - 123 מיליון דולרים. 

לאחר הגשת ההמלצה לנשיא ארה"ב טראמפ, פרסמו קהילות רבות בניו יורק, מודעות הקוראות להתפלל להצלחת ההשתדלות לשחרורו של שלום וייס, שהיה תומך תורה וחסד לפני שהסתבך בפלילים.

דונלד טראמפ חנינה לנשיא בקשת חנינה האסיר שלום וייס שלדון סילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד