י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מצב קטסטרופלי

בתי החולים קורסים: "לא יכולים לטפל בחולים; אין לנו רופאים ותרופות"

מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מתריע כי "מינואר אנחנו מיובשים, אין תרופות ואין כוח אדם, אין לי יכולת לטפל באלה שבאים בלי קורונה" • "התרבו לנו מקרים של נשים בהיריון שנפגעות מהווירוס, בעיקר בשבועות המתקדמים של ההיריון"

בתי החולים קורסים: "לא יכולים לטפל בחולים; אין לנו רופאים ותרופות"
מחלקת הקורונה בשערי צדק צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין שוחח היום (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM והתריע כי "מינואר אנחנו מיובשים, אין תרופות ואין כוח אדם, אין לי יכולת לטפל באלה שבאים בלי קורונה. אנחנו עדיין בשיעורי תחלואה מאוד גבוהים, בתי החולים מתוחים עד הקצה". 

לדבריו, "אנחנו הופתענו עכשיו בגל השלישי. תוך כדי זה שמערך החיסונים עובד נפלא, יוצא מן הכלל, בשאר הדברים אני לא חושב שאנחנו מדליונרים. אנחנו עדיין בשיעורי תחלואה מאוד גבוהים, בתי החולים מתוחים עד הקצה".

הוא התייחס לדיווחים אודות המצב החמור של נשים בהריון ואמר: "שימו לב שיש לנו צרה חדשה שלא התייחסנו אליה וזה הנשים בהריון. התרבו לנו מקרים של נשים בהיריון שנפגעות מהווירוס, בעיקר בשבועות המתקדמים של ההיריון, זה דבר שלא לקחנו בחשבון מבחינת החיסונים. יש איזו אי בהירות כי הניסויים שנעשו לא סיכמו את הנושא לגבי נשים הרות".

פרופ' רוטשטיין אמר שהדסה, "תחזיק מעמד כשייתנו לה כסף. מינואר אנחנו מיובשים. אין לי תרופות, ספקים לא מספקים תרופות, אין לי כוח אדם כי הוא או מושבת או מבודד, ואין לי יכולת לקחת כוח אדם חלופי, ואני חושב שזה חשוב. אנחנו במלחמה, בתי החולים כרגע בחזית, זה לא רק הדסה, זה כל בתי החולים במדינה, ובעיקר בתי החולים הציבוריים שאין להם אבא ואימא, לא קופת חולים ולא מדינה - תשמרו עליהם".

הוא ציין שבבית החולים ביקשו ממשרד הבריאות "לעשות ויסות משני על מנת להוריד את כמות החולים בהדסה לכיוון בתי חולים במרכז. זו הפעם ראשונה שזה קורה בהדסה וזה קורה כי אין לי איך לטפל בהם". לדבריו, "זו פעם ראשונה שזה קורה. אנחנו לא ביקשנו אף פעם ממשרד הבריאות לווסת חולים. קלטנו כל הזמן את כל החולים וכמה שלא יהיו, וגם הייתה לי תיאוריה שכל עוד יש לי משאבים, אז אנחנו נקטין פעילויות אחרות ונטפל בכל אלה שבאים. אבל הפעם אין לי גם יכולת לטפל באלה שבאים בלי קורונה".

הדסה עין כרם קורונה זאב רוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד