י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שר התורה שיגר מכתב היסטורי

לבקשת הקורבנות: טראמפ קצב את עונשו של האסיר החרדי

השתדלות חוצת יבשות הובילה לשמחה גדולה בבית משפחת וינשטיין בלייקווד. קורבנותיו של האסיר החרדי אלי ויינשטיין המרצה 8 שנות מאסר מתוך 24 שנים שנגזרו עליו, התעלו על הכאב והקושי וביקשו מהנשיא טראמפ לחון אותו. גם הגר"ח קנייבסקי שיגר מכתב היסטורי לנשיא | בשעות האחרונת נכנס וינשטיין אף הוא לרשימת האסירים שטראמפ קצב את עונשם

לבקשת הקורבנות: טראמפ קצב את עונשו של האסיר החרדי
אילוסטרציה צילום: pixabay

עשרה חרדים שנפלו קורבן למעשיו של הנגיד לשעבר אלי וינשטיין מלייקווד, שלחו מכתב לנשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, בבקשה לחון את האיש שגרם להם לנזק עצום, ואכן הנשיא נענה להם וביום אחרון לכהונתו קצב את עונשו.

בשנה האחרונה פעלו עסקנים רבים וביניהם אחד העסקנים הגדולים בעולם החרדי בארצות הברית, הרב משה מורגרטן מחסידי סקווירא, שפעל רבות להביא לשחררו של אלי וינשטיין, רגע לפני שטראמפ מפנה את הבית הלבן.

העסקנים פעלו והחתימו עשרות חברי קונגרס משני הצדדים הפוליטיים, כולל חתימות של עורכי דין, משפטנים, שופטים לשעבר, ומומחי משפט, שהמליצו לחון את אלי וינשטיין. ואכן הם הצליחו, גם ראש ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד, הגאון רבי מלכיאל קוטלר פנה אל העסקן הרב משה מורגרטן, בבקשה שיפעל למען וינשטיין.

הקורבנות נימקו במכתב בו ביקשו לחון אותו, כי האיש כבר ריצה את עונשו ושילם את חובו, לאחר 8 שנות מאסר מתוך 24 שנגזרו עליו, הוא ירד מנכסיו ואיבד הכל. בנוסף הם ביקשו רחמים על ילדיו שגדלים ללא אבא. הדברים נגעו לליבו של הנשיא טראמפ וחתם על השחרור.

כזכור, בשנת 2010 נעצר אחד הגבירים הידועים בעולם החרדי ר' אלי ויינשטיין מלייקווד, שנלקח היישר לחדרי החקירות, ומשם לבית המשפט, שם הואשם בהונאת פונזי בתחום הנדל"ן, בהיקף של כמעט 300 מיליון דולר, שקורבנותיה היו חרדים המתגוררים בארבע מדינות בארה"ב - ניו-יורק, ניו-ג'רזי, פלורידה וקליפורניה, וגם בבריטניה ובישראל.

וינשטיין, אז צעיר בן 37, הוגדר כילד הפלא של עולם הנדל"ן, התגורר בשכונת הר נוף בירושלים ובהמשך עבר להתגורר בלייקווד, שם הפך ל'מותג' של נדלניסט מקצועי, אך גם נודע בתרומות ענק למשולחים, ראשי ישיבות וראשי כוללים.

לפי הטענות, ויינשטיין ביצע תרגיל פירמידה מבריק ואכזרי, במסגרתו שכנע משקיעים להזרים מאות מיליוני דולרים לרכישת נכסים שבפועל לא עברו לרשותם. על פי האישום, ויינשטיין מעולם לא היה הבעלים של הרכוש שהוא טען ששייך לו, במקרים רבים הוא מכר שוב ושוב את הרכוש הכוזב. התביעה במשפט טענה, כי וינשטיין השתמש בעסקות נדל"ן ותרומות העתק לצדקה ולמוסדות התורה כדי להסתיר את ההונאות שביצע.

אך לבסוף כאמור וינשטיין שוחרר לאחר שטראמפ קצב את עונשו בעקבות השתדלות של הרבה מאד אישים, כולל מכתבים מרבנים הקורא לשחררו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נחלץ גם הוא למען המטרה ושיגר מכתב אישי לנשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ בבקשה לשחררו.

המכתב פותח במילים: "ברכות רבות על מעשיך ופעולותיך למען עם ישראל ברחבי תבל בכלל ולמען תושבי ארץ הקודש בפרט, מלך מלכי המלכים יחיה וישמור מכל צרה וצוקה אותך ואת כח בני משפחתך, ובכל אשר תפנה תצליח".

מטרת המכתב היא בקשה אישית של הגר"ח מאת הנשיא טראמפ, לנצל את הימים האחרונים ולהעניק חנינה למי שהיה בעברו מגדולי תומכי עולם התורה וכעת יושב כבר שמונה שנים בכלא בארה"ב.

הגר"ח חתם על מכתב הבקשה ביום שישי האחרון, לאחר פניה שהגיעה מאנשי ביתו ומנהלי מוסדותיו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, באמצעות המשפיע הגאון רבי יהודה דייטש מירושלים וראש ישיבת כנסת יעקב הגאון רבי יוסף חינקיס.

בנוסף לשיחת ועידה ממושכת בין הרבנים והעסקנים בארה"ב עם עורך הדין האמריקאי המפורסם אלן דרשוביץ, יחד עם הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש ישיבת 'עטרת שלמה' והנכד יענקי קנייבסקי, שהעביר לסבו שר התורה את הנתונים, שהביאו להחלטתו לחתום על המכתב ההיסטורי לנשיא ארצות הברית האוהד והטוב בישראל שידעה מדינת ישראל והיהודים בארה"ב ובעולם.

העסקן לענייני אסירים בארה"ב, הרב משה מורגרטן, אומר ל'בחדרי חרדים': "היהודים תמיד יזכרו את דונלד טראמפ שהיה אחד מחסידי אומות העולם, כולם יזכרו גם את חתנו ג'רארד קושנר שעזר רבות לציבור החרדי ושכרו רב לעולם הבא, היה לי הכבוד לקדם חוק שהביא לשחרור אנשי צווארון לבן שריצו זמן רב, אבל קיבלו עונשים חסרי פרופורציה, אף אחד לא יכול לדון אדם שקיבל 20 שנה בכלא על מעילה".

מכתבו של ראש הישיבה הרב מלכיאל קוטלר מבית מדרש גבוה בלייקווד לעסקן החסידי הרב משה מורגרטן, בו מפציר הרב קוטלר להביא לשחרורו של וינשטיין

בקשת חנינה מכתב חנינה אלי ויינשטיין אסיר חרדי שחרור מוקדם דונלד טראמפ משה מורגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד