ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תוך כדי מערכת הבחירות

החרדים מתבצרים • בגיבוי נתניהו: כחול לבן יקדמו את העלאת הקנסות

ראש הממשלה נתניהו המתמודד על קרב חייו ונראה רחוק מהקמת ממשלה לאחר הבחירות, יוצא להרפתקה מסוכנת מול המפלגות החרדיות, היחידות שנותרו לו עדיין נאמנות ומעניק ל'כחול לבן' חופש פעולה, לחוקק את העלאת גובה הקנסות נגד מפרי הנחיות הממשלה בסגרים 

החרדים מתבצרים • בגיבוי נתניהו: כחול לבן יקדמו את העלאת הקנסות
שוטרים אוכפים את הנחיות הקורונה צילום: דוברות המשטרה

לאחר שהעלו כתנאי לאישור הארכת הסגר את העלאת הקנסות למפרי ההנחיות, ב'כחול לבן' מציגים הערב (שלישי) סיכום לפיו מתווה העלאת הקנסות יקודם, כשהח"כים החרדים עדיין מתבצרים בהתנגדותם.

ב'כחול לבן' מסרו הערב (שלישי) כי במהלך ישיבת הממשלה סוכם על "הגברת האכיפה תבוצע על ידי המשטרה באזורי תחלואה, וחוק הקנסות יקודם בכנסת בהובלת כחול לבן", נמסר.

בסיעות החרדיות הכחישו סיכום והודיעו כי התנגדותם עדיין עומדת בעינה, ואילו בכירים בממשלה טענו כי ראש הממשלה הודיע לשרת התיירות אורית פרקש הכהן מ'כחול לבן' כי "אם אתם מצליחים להביא רוב בכנסת - בבקשה תקדמו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאוחר יותר אמרו ב'כחול לבן' כי שר הביטחון בני גנץ פנה למזכירות הכנסת בכדי שיפעלו לכינוס מליאת הכנסת כבר מחר (רביעי). גנץ הנחה את יו"ר סיעת 'כחול לבן' בכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, להוביל את המהלך בכנסת וציין כי מדובר "בפיקוח נפש".

כזכור, לפני חודשיים, לאחר הסגר השני, כשנפתחו המוסדות החרדים, החליטו בממשלה להעלות את גובה הקנסות, כשהצעת השיא היתה - קנס בגובה 25,000 שקלים על פתיחת מוסד בניגוד להנחיות. אולם לאחר דין ודברים, הקנס ירד תחילה ל-15,000 שקלים ולאחר מכן לעשרת אלפים.

גם לדרישה זו התנגדו ראשי המפלגות החרדיות שנפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמנע את העברת את העלאת גובה הקנסות, כשבמסגרת שיחות שקיימו עם יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, נשקלו כמה אפשרויות לפשרה.

 

קנסות סגר קורונה מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד