י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מדינת אפרטהייד"

מנהל בי"ס ערך כנס המבזה את צה"ל וזומן לשימוע

מנהל בית הספר הריאלי בחיפה זומן היום לשימוע אצל מנכ"ל משרד החינוך לאחר שהכניסו אל בית הספר ארגונים הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי או באופן המבזה את חיילי צה"ל

מנהל בי"ס ערך כנס המבזה את צה"ל וזומן לשימוע
הרצאה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, זימן היום (רביעי) את מנהל בית הספר הריאלי בחיפה ואת מנכ"ל הבעלות על בית הספר לשימוע, לאחר שבחרו להתעלם ולפעול בניגוד להנחיות המפורשות של שר החינוך ומנהל מחוז חיפה, שלא להכניס אל בית הספר ארגונים הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי או באופן המבזה את חיילי צה"ל. בתוך כך, בית הספר והבעלות פעלו בניגוד למטרות החינוך שבחוק החינוך הממלכתי, לחוק הפיקוח על בתי הספר ולהוראות חוזר מנכ"ל העוסק בשיח השנוי במחלוקת. בהתאם לנוהל זה, במקרים בהם בתי ספר מזמנים גופים חיצוניים שעוסקים בשיח פוליטי, ובוודאי שבתקופת בחירות, עליהם לאזן את השיח באמצעות הצגת קשת העמדות בכל נושא.

כזכור, הורה שר החינוך כי תיאסר כניסתם של ארגונים המכנים את מדינת ישראל "מדינת אפרטהייד" להרצות בפני תלמידים בבתי הספר, אשר עומדים בפני גיוס לצה"ל. עוד ציין שר החינוך כי כניסתם לא תתאפשר מאחר שהם פועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי, ובכלל זה כינויה של מדינת ישראל בכינויי גנאי שקריים או אמירות נגד היותה של ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית או פעולה כנגד חינוך לשירות משמעותי בצה"ל או פעולות המיועדות לפגוע או לבזות את חיילי צה"ל בעת או לאחר שירותם.

מנהל מחוז חיפה אף הוא הנחה את מנהל בית הספר שלא לקיים את הכנס או לחילופין לבטל את השתתפות ארגון "בצלם" בכנס, זאת לאור הנחיית שר החינוך ולנוכח אי עמידת הכנס בהוראות הדין בחוזרי המנכ"ל.

כאמור, מנכ"ל משרד החינוך הוציא למנהל בית הספר מכתב זימון לשימוע. במכתב ציין המנכ"ל כי התנהלותו של מנהל בית הספר אפשר את קיום הכנס, תוך התעלמות והפרת הנחיית שר החינוך ומנהל מחוז חיפה שניתנו כדין, ויש בזה כדי לפגוע, בוודאות קרובה, באמון הציבור ובמעמדם של אנשי חינוך, לאור מעמדו כעובד ציבור האמון על חינוכם של תלמידי ישראל.

במכתב הזימון למנכ"ל הבעלות צוין, כי מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים, וכזה הוא בית הספר הריאלי, מתוקצבים על ידי המדינה, כפוף לעמידתם בקבוע בחוק ובתנאים שנקבעו על ידי המדינה. במסגרת הליך הרישוי חתמה הבעלות על מסמך ובו טופס התחייבות, לפיו היא מתחייבת במפורש לפעול לפי כל הכללים והנהלים שנקבעו על ידי משרד החינוך. מהמצטבר עולה, שבית הספר הפר את התנאים וההתחייבות שבגינם ניתן לבית הספר רישיון ובגינם ניתן לבית הספר תקצוב.

משרד החינוך חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד