י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התחלואה גוברת

מעייני הישועה: "המצב קטסטרופלי; נשים צעירות במצב קשה"

ברקע הדרישה של איגוד מנהלי בתי החולים מהשר אדלשטיין להוסיף מיטות טיפול נמרץ למחלקות הפנימיות ולמערך הגריאטרי בבתי החולים, מספר יצחק שאביו מאושפז במעייני הישועה על המצב בקשה במקום

מעייני הישועה: "המצב קטסטרופלי; נשים צעירות במצב קשה"
מחלקת קורונה ב'מעייני הישועה' צילום: Nati Shohat/Flash90

קריסת בתי החולים: איגוד מנהלי בתי החולים פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין, ודרש להוסיף מיטות טיפול נמרץ למחלקות הפנימיות ולמערך הגריאטרי בבתי החולים. במכתב ששלחו הם ציינו כי "מבצע החיסונים מרשים, אך ייקח זמן עד שנדע את מידת ההשפעה על מקדם התחלואה ושיעור החולים הקשים בבתי החולים". לדבריהם, בקשה דומה ששלחו באוקטובר לא נענתה.

יצחק, שאביו מאושפז בבית החולים מעייני הישועה מספר ל'בחדרי' כי "המצב פה קטסטרופלי. אבא שלי נמצא פה יחסית הרבה זמן אז אני עוקב כבר תקופה אחרי מה שקורה פה. כל כמה שעות מגע חולה נוסף, הצוות הרפואי פה קורס".

הוא הוסיף כי "בהתחלה היו פה במחלקה רק מבוגרים, עכשיו רואים פה יותר ויותר צעירים. מה שאתם מספרים בתקשורת על תחלואה של צעירים, אני רואה בעיניים יום יום בצורה מוחשית. זה פשוט מפחיד".

מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבתי החולים מעיני הישועה פרופ' אליהו סורקין אמר בראיון לרדיו קול ברמה כי המצב בבית החולים קשה מאד, "סגרנו את הדלתות מרוב חולים קשים וצעירים". לדבריו, "בגל הראשון הממוצע היה 68 וכיום בסביבות גיל 40. מגיעות נשים בהריון במצב נשימתי קשה ואין לנו ברירה אלא ליילד אותן".

מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין שוחח אתמול (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM והתריע כי "מינואר אנחנו מיובשים, אין תרופות ואין כוח אדם, אין לי יכולת לטפל באלה שבאים בלי קורונה. אנחנו עדיין בשיעורי תחלואה מאוד גבוהים, בתי החולים מתוחים עד הקצה". 

קורונה בית חולים מעייני הישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד