י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד

המשגיח ערך יארצייט ראשון לזקנו לאחר שבעים ותשע שנה

התרגשות בעולם התורה ובחצר המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין שערך יארצייט ראשון לגאון ישראל בעל ה'בית אהרן' לאחר שבעים ותשע שנה. צפו בתיעוד

המשגיח ערך יארצייט ראשון לזקנו לאחר שבעים ותשע שנה
הגר"ח וואלקין בהילולת הבית אהרן צילום: באדיבות המצלם

שבעים ותשע שנה מהסתלקותו של בעל ה'בית אהרן' הגה"ק רבי אהרון וואלקין זצ"ל תלמידו הגדול של הנצי"ב מוואלוז'ין ומי שנודע כאחד מענקי התורה שבדור שלפני השואה, צויין היארצייט על ידי נכדו המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין בשכונת בית וגן בירושלים.

בעל ה'בית אהרן' נסתלק בשנת תש"ב, ככל הנראה מחמת חולשה בעקבות המצב תחת שלטון הנאצים, אך כל השנים לא היה ידוע מתי התאריך המדויק להסתלקותו, אך בשנה האחרונה נתגלו המסמכים המגלים את התאריך המדייק לפטירתו בו' שבט תש"ב, ולראשונה ערך נכדו המשגיח הגר"ח וואלקין סעודת יארצייט לזכרו בהשתתפות קבוצה מצומצמת מתלמידיו הקרובים ובני המשפחה שעברו חיסון או שעשו בדיקה סורולוגית.

שיאו של המעמד בדברים המרגשים שנשא נכדו  המשגיח, שאף הביא מבעלי התוס' כי לבושו של הקב"ה הוא אותם קדושי מישראל שנעקדו על קידוש שמו יתברך.

היום גם מסר המשגיח שיחת זכרון לזכרו בהיכל בית מדרשו קיבוץ בית אהרון שעל שם זקינו בעל ה'בית אהרן'.

יצויין כי למרן הבית אהרון היו שלושה בנים אחד מהם היה ר"י וואלזין האחרון הגר"ח וואלקין הי"ד שנרצח בשואה, ועל שמו נקרא אחיינו המשגיח שליט"א. 

 

הרב חיים וואלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד