ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הנסיבות נבדקות

בן 45 התחסן לקורונה ומת יממה לאחר מכן

אדם בן 45 חולה במחלה כרונית המרצה עונש מאסר בבית הכלא רימונים, נמצא הבוקר בתאו ללא רוח חיים - יממה לאחר שקיבל את החיסון לקורונה • נסיבות האירוע נבדקות

בן 45 התחסן לקורונה ומת יממה לאחר מכן
חיסון נגד קורונה צילום: מאיר וקנין/פלאש 90

יממה לאחר שקיבל את המנה הראשונה של החיסון לקורונה, אסיר בן 45 בכלא רימונים נמצא היום (רביעי) מחוסר הכרה בתאו. צוות נט"ן שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו. עדיין לא ידוע אם יש קשר בין החיסון שקיבל למוות הפתאומי.

ביום ראשון האחרון החלו לחסן את האסירים בבית הכלא שקמה ולאחריו בכל בתי הכלא, ובכך באה אל סיומה סאגת החיסונים לאסירים.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הנחה השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לא לחסן בשלב זה את המחבלים הכלואים בישראל, אלא רק אנשי סגל. שבוע לאחר מכן הודיעה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, כי החלטתו של אוחנה "ניתנה בחוסר סמכות, ולפיכך אינה יכולה לעמוד".

על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כתבה מררי כי "זכותם של אסירים ועצורים לקבלת טיפול רפואי מעוגנת בחוק ובפסיקה ובהתאם לכך על שירות בתי הסוהר לספק להם שירות רפואי באופן שיבטיח כי זכות זו לא תיפגע כתוצאה מכליאתם. אין בחקיקה כל מקור סמכות המאפשר לפגוע בזכות זו בהנחיה המנוגדת למתווה משרד הבריאות בנושא".

בתגובה לכך עלה השר אוחנה להתקפה והשיב כי לא ייסוג מההנחיה, והדגיש כי האחריות לקבלת ההחלטה נמצאת תחת תחום סמכותו. הוא ציין כי תיאם את ההחלטה עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. "במכתבכם שבסימוכין, ובתפוצה מרובת נמענים, אתם משיגים על הנחיה זו ונותנים הנחיה המנוגדת לה", הבהיר.

הוא תקף ואמר כי "יש לכם, ולכל מי שמעוניין בכך, עד 4 בפברואר להגיש את שמכם באחת מרשימות המועמדים לכנסת ה-24, ובמידה ותיבחרו לכנסת ולממשלה, בהחלט תוכלו לעשות כן. עד אז, הואיל והאחריות על כלל הגופים הכפופים למשרד לביטחון הפנים מונחת על כתפיי, ואת הדין וחשבון לציבור אתן אני, ולא אתם - החלטתי תעמוד בעינה. למותר לציין כי אהיה מוכן לגבות את עמדתי זו מול כל פורום שהוא, ציבורי או משפטי".

כאמור, בסופו של דבר הוחלט לחסן את האסירים, ובשבוע האחרון יצא מבצע החיסונים בבתי הכלא לדרך.

מדוברות שב"ס יצאה הודעה על מות אסיר פלילי בבית סוהר 'רימונים'. "אסיר פלילי, חולה כרוני, נמצא היום, רביעי 20.1.21, אחה״צ מחוסר הכרה בתאו. צוות סוהרים וחובשים ביחידה ביצעו בו פעולות החייאה בסיוע צוות נט"ן שהוזמן למקום אך ללא הצלחה, מותו נקבע על ידי פרמדיק במקום. האסיר, תושב יו"ש יליד 1976, נשוי + 6, מרצה מאסר עולם בגין רצח. נקלט בשב"ס בשנת 2006, זהו מאסרו הראשון. כבכול אירוע מסוג זה נסיבות האירוע יבדקו".



קורונה חיסון לקורונה שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד