ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
למעלה מ-65%

החיסון השני: אלפי דיווחים על תופעות לוואי

למעלה מ-65% מעובדי בית החולים איכילוב שקיבלו את שתי מנות החיסון לקורונה דיווחו על תופעות לוואי חריגות • מהן הנפוצות ביותר וכמה מהם פונו לבתי החולים?

החיסון השני: אלפי דיווחים על תופעות לוואי
חיסון צילום: pixabay

לאור שמועות על תופעות לוואי חריגות גם לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון לקורונה, בית החולים איכילוב ערך סקר בקרב 1,775 עובדים שקיבלו שתי מנות של חיסון קורונה ובדק מהן תופעות הלוואי הנפוצות ביותר.

כמעט מחצית מהעובדים- 43.3% דיווחו על חולשה או עייפות בפרק זמן של 48 שעות לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון, גם כאלו שלא היו להם תופעות לוואי לאחר המנה הראשונה. 51% דיווחו על כאב מקומי קל. 

למרות שכאמור, כמעט ממחצית מהמתחסנים דיווחו על  ולשה או עייפות בפרק זמן של 48 שעות לאחר קבלת הזריקה, 85.5% מהמשתתפים השיבו כי הם לא נאלצו לצאת ליום מחלה בעקבות קבלת החיסון. עם זאת, למעלה מ-170 עובדים השווים ל-10.1% מהנסקרים השיבו כי לקחו יום מחלה אחד ו-4.3% השיבו שלקחו יותר מיום מחלה אחד.

בנוסף, 33.7% מהמשיבים ציינו שחוו כאבי שרירים ו-30% השיבו שחוו כאבי ראש. עם זאת, 36.4% השיבו שלא חוו תסמינים כלל.

91.3% השיבו שלא פנו לטיפול רפואי בעקבות התסמינים, 7.4% השיבו שפנו לטיפול או הופנו לרופא ורק 1.2% השיבו שהם פנו או הופנו לחדר מיון.

נציין כי מהניסוי של פייזר עלה כי 34% מהמשתתפים חוו חולשה ךאחר המנה הראושנה, אך אחרי המנה השנייה 55% מהם סבלו מחולשה. אחרי המנה הראשונה רק 3% חוו חום, ואילו אחרי המנה השנייה הנתון עלה ל-21% מהמשתתפים. 6% מהם חוו צמרמורת אחרי קבל המנה הראשונה, ואחרי המנה השנייה כבר 23% מהמשתתפים חוו צמרמורת.

פרופסור רונית קלדרון-מרגלית מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית והדסה הסבירה לחדשות 12 כי מדובר בתופעות לוואי שכיחות על פי המחקר של פייזר וכי "מדובר בתופעות כמו חום, עייפות, חולשה, צמרמורות וכאבי שרירים שנמצא בלמעלה מ-50 אחוזים ממקבלי מנת החיסון השנייה".

היא ציינה כי מדובר בתופעות לוואי שכיחות וכי הן צפויות לעבור בתוך כיומיים. "לא מומלץ לוותר על מנת החיסון השנייה - מכיוון שהוא מגביר את היעילות ל-95 אחוזים. התופעות האלו הן כאין וכאפס לעומת המחלה עצמה".

חיסון לקורונה קורונה בית חולים איכילוב חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד