כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מקורבם של גדולי ישראל

מקורונה: זקן חסידי סוכטשוב הלך לעולמו

אבל כבד ירד על חסידי סוכוטשוב, עם היוודע דבר פטירתו הערב של זקן החסידים הרב יעקב אהרון לוי זצ"ל, מי שכיהן בעברו כיו"ר המועצה הדתית בירושלים והיה מקורבם של גדולי ישראל | השינה לצד המשגיח הנודע והביקור המפתיע לו זכה מרבי יחזקאל | בגיל 88 בפטירתו מנגיף הקורונה

מקורונה: זקן חסידי סוכטשוב הלך לעולמו
הרב יעקב אהרן לוי צילום: באדיבות 'משפחה'

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הערב (רביעי), הבשורה המרה על פטירתו של רבי יעקב אהרון לוי זצ"ל, זקן חסידי סוכטשוב, שנפטר ל"ע לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 89 בפטירתו.

הרב יעקב אהרון לוי זצ"ל, נולד בעיירה פרנוב שבגליציה, בשנת תרצ"א, לאביו הרב יצחק מאיר לוי ז"ל, מייסד רשת תלמודי התורה 'אוצר התורה' באיראן ולאמו מרת חיה לבית משפחת גוועלט, הוא עבר את השואה הנוראה בגיל צעיר במחנה ברגן בלאזן ולאחר ששרד את התופת עלה לארץ הקודש.

כשהגיע ארצה היה מראשוני תלמידי "בתי אבות" בגבעת הישיבה, לימים ישיבת פונביז'. זכה והיה מקורב מאוד למרן הרב מפוניבז' הגרי"ש כהנמן זצ"ל. כשגדל עבר ללמוד בישיבת כפר חסידים והיה המשב"ק של המשגיח הגאון הצדיק ר' אלה לופיאן זצ"ל ואף ישן איתו באותו החדר.

בגיעו לפרק האיש מקדש, נשא לאישה את רעייתו מרת יונה כץ, בתו של ח"כ לשעבר, הרב אברהם יעקב כ"ץ ז"ל, ממפלגת פועלי אגודת ישראל ועבר להתגורר בירושלים, שם ישב ללמוד בישיבת מיר.

לאחר פטירת אביו, נסע יחד עם אשתו וילדיו הקטנים לאיראן - שם המשיך את מורשת אביו והרביץ תורה לאלפים וניהל את רשת תלמודי התורה ובתי הספר לבנות.

לאחר מספר שנים חזר לישראל וכיהן כראש המועצה הדתית בירושלים במשך שנים רבות והקים את כולל האברכים המפורסם 'בית יצחק הלוי'. עד יומו האחרון דאג לרווחת הלומדים וכיתת רגליו אל נדיבי עם לשם החזקת הכולל.

החזיק בקשר קרוב מאוד עם רבים מגדולי הדור. מידי יום שישי נהג לבקר את הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל. פעם אחת הוא לא חש בטוב ולא הלך. לאחר מספר שעות נשמעו דפיקות בדלת ובפתח עמד ר' יחזקאל, שהתבטא: "אתה מגיע כל יום שישי, כשלא הגעת הבנתי שאתה לא מרגיש טוב, אז באתי לבקר".

לפני מספר שבועות חלה בנגיף הקורונה ל"ע ובימים האחרונים חלה הדרדרות במצבו והוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ, שם נלחם על חייו עד שהערב החזיר את נשמתו ליוצרה, למגינת לב תלמידיו ובני משפחתו.

הוא הותיר אחריו את חתנו, הרב אפרים קירשנבוים, רב קהילת 'בני שמואל' בבית שמש, בנו הרב יוסף לוי, מנהל התיכון 'בית יעקב' לבנות בחיפה, חתנו הרב יוסף סילבר, מחשובי האברכים בישיבת מיר, בנו הרב יצחק מאיר לוי, ראש הכולל בבית שמש, בנו הרב עזריאל לוי ראש הכולל בירושלים, חתנו הרב דניאל פייט, נכדים, נינים ובני נינים.

מסע ההלוויה יצא הערב (רביעי) בשעה 22:30 מבית ההלוויות שמגר בירושלים, להר המנוחות, שם ייקבר בסמוך לקבר אביו ע"ה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קורונה סוכוטשוב יעקב אהרן לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד