ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עלה לקבר אביו שלא השתתף בהלוויתו

צפו: שלום וייס שוחרר מהכלא וחגג עם משפחתו

שלום וייס שזכה לנס בלתי ייאמן, כאשר הנשיא טראמפ העניק לו חנינה לאחר שנידון ללא פחות מ-835 שנות מאסר, יצא אתמול מיד לפקוד את ציון אביו שנפטר לפני שנתיים בעודו בכלא. משם המשיך לביתו וחגג בחיבוקים וריקודים עם בני משפחתו המורחבת וחבריו הקרובים • צפו בתיעוד המרגש

צפו: שלום וייס שוחרר מהכלא וחגג עם משפחתו
הנגיד שלום וייס בקבר אביו לאחר שחרורו צילום: באדיבות המצלם

שמחה גדולה ואנחת רווחה בקהילה החרדית בארה"ב, עם שחרורו הבלתי ייאמן של הנגיד ר' שלום וייס, מחשובי חסידי סאטמר, בן ה-66, שנידון למאסר הממושך ביותר בתולדות ארה"ב בגין עבירות צווארון לבן. לא פחות מ-835 שנות מאסר נגזרו עליו, כאשר עד כה ריצה 20 שנה ושוחרר אתמול (רביעי), הודות לחנינה שהעניק לו נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ.

לאחר שחרורו נסע ר' שלום ווייס, לקבר אביו ר' אהרן יעקב יהושע ז"ל, שנפטר בי"ד אדר ב' תשע"ט, כאשר הוא לא זוכה להיפרד ממנו ונעדר מהלוויתו.

ר' שלום וייס מתרפק על ציון אביו.

משם המשיך לביתו בבורו פארק, שם המתינו לו כל משפחתו המורחבת, כולל אמו, רעייתו, ילדיו, נכדיו, וחבריו הקרובים שסעדו עמו סעודת הודיה להשי"ת, שתו 'לחיים' לרגל הנס הגדול וגם רקדו לכבוד המאורע.

אחד מידידיו של שלום, שהיה מבקרו רבות בכלא אמר ל'בחדרי חרדים' כי "שלום האמין כי יקרה לו נס והוא ישוחרר, הייתי מעודד אותו, אני כל כך שמח שהוא בבית".

ב-15 בפברואר 2000, גזר בית המשפט המחוזי בפלורידה - אורלנדו, 899 שנות מאסר על וייס - מאוחר יותר "הומתק" עונשו ל-835 שנים, וזאת בגין אישומים חמורים שכללו סחיטה והלבנת הון. לטענת משפחתו, שלום קיבל עונש כבד ביותר בהשוואה לשאר הנאשמים בפרשה. כל הנאשמים השותפים שביצעו הונאות בחברה לפני הגעתו של וייס לחברה, הגיעו להסדר טיעון וריצו קצת יותר משלוש שנים. וייס הואשם בין הייתר בכך שסייע לכסות על פשעיהם של שותפיו.

התסכול הגדול של וייס היה, שכמה חודשים לאחר גזר הדין, החוק האמריקני השתנה. העונש המרבי שניתן להחיל כעת על תיקים כמו של שלום וייס הוא 36 חודשי מאסר. עורכי דינו טענו כי החברה התמוטטה בגלל אנשים נוספים וכי הוא לא היחיד שאשם במעילה, וגם שהחברה התאוששה וחלק מהכספים הושבו. עוד טענו כי גזר דינו הוא חסר פרופורציות, אך גזר דינו לא השתנה.

וייס ריצה את עונשו בכלא הביטחוני באוטיסוויל, ניו יורק. ותאריך השחרור הצפוי שלו היה אמור להיות ב-10 באוקטובר שנת 2738.

אמש חשפנו ב'בחדרי חרדים', מכתב מרגש ששיגר מורו ורבו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר לנשיא דונלד טראמפ ובו שטח בפניו תחינה ובקשה לשחרר את שלום, שסובל מבעיות רפואיות וגם הביע חרטה על מעשיו. הנשיא ששחרר לאורך שנות כהונתו כמה חרדים ממאסר ממושך, כשהמפורסם שבהם הוא חסיד חב"ד ר' שלום מרדכי רובשקין בזאת חנוכה תשע"ט, נענה וחתם על החנינה.

האסיר שלום וייס סעודת הודיה שחרור מוקדם בקשת חנינה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד