ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המאבק בציונות הדתית

המפלגות החרדיות מפחדות מסמוטריץ׳, ובצדק // עומר רחמים

הסערה שהחלה בימים האחרונים עם מאמר נושכני במיוחד שכוון כלפי חה"כ סמוטריץ', בעיתון 'יתד נאמן'. וכלה בחשיפת 'בחדרי' על דבריו של חה"כ בנוגע לכניסה לממשלה ללא חרדים, הביאו את יועצו של חה"כ, עומר רחמים להציג את המאבק מנקודת מבטו | "לא ניתן לפחד לשבש את העובדות". דעה

המפלגות החרדיות מפחדות מסמוטריץ׳, ובצדק // עומר רחמים
עומר רחמים צילום: באדיבות המצלם

הממשלה היוצאת לה היו שותפות המפלגות החרדיות היתה הממשלה האנטי דתית ביותר מאז הקמת מדינת ישראל. מה שלא הצליחו להחריב טומי לפיד כשר המשפטים ובנו יאיר לפיד כשר האוצר, הצליחה לעשות ממשלת נתניהו-גנץ-דרעי-ליצמן בתוך מספר חודשים מועט.

חוק הפסיכולוגים המחוצף אשר עבר במליאה זכה ללא יותר ממספר צעקות לצורכי הרגעת הכעס הציבורי ולאיומים שאיש לא התכוון לקיים. השינוי בטפסים הממשלתיים באופן שנועד לקעקע את קדושת המשפחה עבר כמעט ללא ציוץ ובוודאי בלי ניסיון אמיתי וכנה למניעתו.

כך נרשמה גם אדישות מוחלטת של השותפים החרדים בקואליציה לקראת הכרת בג״ץ בגיורים רפורמים רח״ל. חוק האלימות הכלכלית במשפחה אשר היה פוגע בראש ובראשונה באברכים ובמשפחות היראים לדבר ה׳ נידון בוועדת החוקה בראשותו של ח"כ מדגל התורה.

מול כל אלה לא השתמשו חברי הכנסת החרדים ולו פעם אחת במנופי הלחץ המשמעותיים שיש להם. הרי אם גפני היה משבית את דיוני ועדת הכספים של הכנסת עד להסרת החוקים הללו מסדר היום, ניתן היה למנוע את הדיון בהם.

אם הח"כים החרדים היו רק רומזים שהם מתכוונים להצביע נגד עמדת הקואליציה עד לשינוי הטפסים הממשלתיים, הם היו משתנים.

אגב, המנופים הללו לא הופעלו גם כאשר הופעלה אלימות קשה כנגד הציבור החרדי וגם כאשר נהגו באכיפת יתר דרקונית כנגדו ואכמ"ל. היחיד שצעק בכל כוחו נגד האלימות הזו היה ח"כ סמוטריץ'. כשהוא העלה הצעה להקמת ועדת חקירה לאלימות המשטרה נגד החרדים דווקא חברי הכנסת החרדים הצביעו נגדה. הגדיל לעשות ח"כ גפני שכינה את ההצעה הזו בסרטון שהוא הוציא "הפסקת פרסומות".

אבל בכנסת ה-20, רק לפני שנתיים, הכל נראה אחרת. כאשר אושר בממשלה בהסכמה שבשתיקה של הפוליטיקאים החרדים מתווה הכותל אשר ביקש לאפשר דריסת רגל לרפורמים בכותל, סמוטריץ איים בפרישה מהקואליציה ויחד עם אורי אריאל הם החזירו את הגלגל לאחור וההחלטה בוטלה.

כך בדיוק היה גם כאשר המפלגות החרדיות הסכימו בשקט ומתחת לראדר להחריג את העיר אילת מחוק המרכולים ולאפשר שם חילול שבת. סמוטריץ זעק, הביך את החרדים וההחרגה נמנעה.

גם מול מתווה ניסים, סמוטריץ' עבר אצל רבנים רבים ודאג לוודא שהמתווה לא יעבור בלי שיוכנסו בו תיקונים הכרחיים שימנעו הכרה בגיורים רפומים.

השיטה של סמוטריץ היתה ברורה: החרדים לא יכולים להרשות לעצמם להיות פחות חרדים ממנו ה"מזרוחניק" וכך מנע סמוטריץ, בעשר אצבעותיו ממש, את הפגיעה ביהדות ובמסורת ישראל סבא ואילץ את הח"כים החרדים פעם אחר פעם לצאת מאזור הנוחות של השקט התעשייתי ולהצטרף אליו לשמירת אופיה היהודי של המדינה.

הציבור החרדי לא טיפש, והוא ראה את המלחמה של בצלאל על ציפור נפשו, על כל הקדוש והיקר לו. הציבור החרדי גם ראה כיצד סמוטריץ מגן על כבודו כאשר זעק מדם ליבו מעל בימת הכנסת את זעקת הציבור החרדי אל מול האלימות המשטרתית הנוראה כלפיו.

ועכשיו, כנראה שיש מי שנלחץ מההערכה העצומה ומהחשש שאולי ציבור חרדי גדול יצביע לסמוטריץ' ולכן הגיע שלב ההשמצות והשקרים.

אמש, מעל בימה מכובדת זו הובאה הקלטה של סמוטריץ אשר מוסגרה באופן המנסה להציג את סמוטריץ כמי שכוונותיו האמיתיות הן נגד הציבור החרדי.

אז ראשית כדאי לשמוע את ההקלטה במלואה. שם אומר סמוטריץ בפירוש שאולי פוליטית היה נוח לו להיות בממשלה בלי החרדים אך המשמעות של זה היא אחת, פגיעה ביהדות וביראת שמיים ולזה הוא לא מוכן. צריך להודות על האמת: המפלגות החרדיות מדירות את עולם התורה הציוני דתי שסמוטריץ' מייצג מתפקידים ומינויים. מבחינה פוליטית ומבחינת השירות שלו לציבור שלו יכול להיות שנכון היה לו ללכת לממשלה בלי המפלגות החרדיות, אבל סמוטריץ' אמר את ההיפך הגמור. פשוט כי אצלו קודם האחריות לתורה ולזהות היהודית של המדינה וארץ ורק אחר כך שיקולים פוליטיים ומפלגתיים. (בשונה אגב מהמפלגות החרדיות שזרקו את סמוטריץ מתחת גלגלי האוטובוס ונכנסו לממשלה בלעדיו בלי להניד עפעף).

הציבור החרדי רואה את סמוטריץ ומבין שיש "מזרוחניקים" כאלה שהם לא פחות יראי שמיים, שיש מזרוחקנים כאלה שבאמת מוכנים להיאבק על ענייני תורה ויר״ש.

לעומת הציבור החרדי, לפוליטיקאים החרדים מאוד נוח לצייר את הדתי הלאומי כמי שלא מקפיד קלה כבחמורה.

אך סמוטריץ, מה לעשות, הורס לפוליטיקאים החרדים את התיאוריה. לגביו זה לא יהיה אמין לטעוןן שמזרוחניק הוא בהכרח אדם שאינו מקפיד על רמ״ח ושס״ה. לכן הם פשוט מפחדים. זאת האמת, סמוטריץ׳ מפחיד אותם.

סמוטריץ' מציב בפניהם מראה של פוליטיקאי שבאמת אכפת לו, שקשוב לציבור, עונה באופן אישי לכל פונה ומטפל בכל בעיה, קטנה כגדולה, כזה שעובד לשם שמים.

בראיון שקיים לפני מספר ימים סמוטריץ באחת מהרשתות החרדיות הוא נשאל אם הוא יפנה לקהל הבוחרים החרדי והוא ענה: "ועשית ככל אשר יורוך" זה חלק מהשקפת העולם שלי, אז איך אני יכול לגרום לאנשים לפעול נגד זה?!"

וזה אולי, כל הסיפור.

הכותב הינו יועצו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳

בצלאל סמוטריץ' דגל התורה הציבור החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד