ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
במקום נסיעה – דברי תורה

החסידים נאלצו להישאר בארץ: הרבי הורה להתחזק

מאות חסידי לעלוב התעצבו השבוע שלא יכלו להגיע ליארצייט של מייסד השושלת האדמו"ר הקדוש רבי דוד'ל מלעלוב זיע"א הטמון בדרום פולין. במקום זאת ערכו הילולא מצומצמת והרבי ביקש מהם בקשה מיוחדת 

החסידים נאלצו להישאר בארץ: הרבי הורה להתחזק
הילולת רבי דוד מלעלוב בפולין צילום: ארי ק - די וואך

מאות חסידי לעלוב חוו השבוע רגעים עגומים לאחר שהתברר להם שהנסיעה השנתית המסורתית לציון מייסד השושלת הרה"ק רבי דוד מלעלוב זי"ע, הטמון בעיירה לעלוב שבדרום פולין, לרגל יומא דהילולא החל בז' שבט, לא תוכל להתקיים השנה.

בכל שנה מגיעים מאות חסידים לעיירה בפולין שם מעתירים בתפילה בציון וטיש גדול נערך במקום לצד מעמד ההדלקה, אין חסיד לעלוב שמפספס כזו נסיעה. 

שורשי הנסיעה עוד בפולין שלפני מלחמות העולם, כאשר בשנים הללו היה מגיעים להילולא בלעלוב רבבות יהודים מכל רחבי פולין. לאחר השואה ובימי השלטון הקומוניסטי בטלה מסורת הנסיעה וזו חודשה על ידי כ"ק האדמו"ר מלעלוב זצ"ל עם קריסת מסך הברזל בשנת תשמ"ח ומאז נמשכת ברציפות, כאשר קהל הנוסעים הולך ועולה משנה לשנה.

השנה בצל המגפה והמגבלות שהיא מטילה עמדה הנסיעה בסימן שאלה. תחילה היתה זו ממשלת פולין שהטילה על אזרחיה סגר ארוך וממושך וסירבה לאשר את קיום ההילולא. בהמשך, לאחר שהתברר שפולין מסירה את הסגר בדיוק בימים שלפני ההילולא, ביקשו החסידים לארגן טיסת צ'ארטר מיוחדת בתנאי קפסולה, על מנת שלא לבטל את מסורת הנסיעה הנודעת לישועות. אולם הקשחת תנאי הסגר בישראל מנעו את הרעיון, וכך הגיעו לעיירה לעלוב רק כמה מניינים של נוסעים שהיטלטלו בדרכים לא דרכים במשך שעות ארוכות.

בליל ההילולא ערך האדמו"ר מלעלוב טיש מצומצם לחסידיו במרכז החסידות בבית שמש. במהלך הטיש אמר האדמו"ר כי מאחר שאי אפשר להתפלל בציון בעל ההילולא כבכל שנה, הרי שיש להתחזק בלימוד דברי תורתו של הרה"ק רבי דוד מלעלוב זי"ע שעיקרם חיזוק בחשבון הנפש ועניינים שבין אדם לחברו.

 

 

חסידות לעלוב פולין הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד