י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וְלַמַּלְשִׁינִים אַל תְּהִי תִקְוָה

לייבל'ה: מדוע ביטל הקמב"ץ את הזיץ המיתולוגי בליל שבת

והשבוע בלייבל'ה: מדוע בתמונה שנערכה ב'המודיע' נראה מוטי בבצ'יק משחק עם פירורים בשולחן, מה גרם לקמב"ץ מאה שערים להפסיק עם מנהג בן 20 שנה, העסקן החב"די שתפס לתמונה בשדה התעופה את יו"ר יש עתיד, העיתונאי והסופר הליטאי שחבש כובע חסידי, ויו"ר המפלגה שהעביר ביקורת על הצדיקים שקברו את שלדון אדלסון

לייבל'ה: מדוע ביטל הקמב"ץ את הזיץ המיתולוגי בליל שבת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה קיבל בסוף שבוע שעבר את מנת החיסון השנייה. כעת הוא בדרכו לקבלת דרכון ירוק ומצוחצח שיאפשר לו לנוע ברחבי הארץ והעולם ללא חשש מוטציות ושאר מרעין בישין, בתקווה לסיום המגפה.

השבוע לייבל'ה נסע עם עיתונאי מפורסם ברכבו ועוכב על ידי המשטרה לאחר שהיו שניהם ברכב אחד בלי מסכה. השוטרות ריחמו על לייבל'ה וחברו והסתכלו חזק חזק על תעודת העיתונאי העדכנית והודיעו כי כעת לא יתנו קנס, אבל יכול להיות כי הם ישלחו בעתיד קנס הביתה וצילמו את המספר של הרכב.

אבל מה כל זה ליד האברכים שנמצאים כעת בסגר עם הילדים בבית. לייבל'ה שכידוע גם אברך כולל לפרנסתו, שומע את נאקת האברכים. לייבל'ה שמע על אברכים שנשארים בבית בגלל הסגר כדי לשמור על ילדיהם, ובכוללים לא התחשבו והורידו להם בשכר על כל יום שלא התייצבו.

בכוללים אחרים ארגנו בייביסיטר של אברכים, כל יום אברך אחר שומר על כמה ילדים עקב כך שהנשים נמצאות בעבודה (החיונית) והילדים בבית.

אחד האברכים אומר ללייבל'ה בכאב: "זה ממש זעקת הציבור. אברכים מתחרפנים בבית. הילדים בלי מוסד וראשי הכוללים לא מבינים אותם, הם מחייבים אותם למסור חבורות, מקפידים על זמנים ומשגעים את האברכים. הנשים שעובדות אינן מקבלות חופש כדי לשמור על הילדים עד כדי בעיות בשלום בית ה"י".

ויש גם מישהו שלא אוהב את האברכים כל כך, אבל הוא מצא הזדמנות להימלט מהארץ: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד המריא לארה"ב ובזכות החרדים שהיו על הטיסה זכה לסיקור נרחב ברשת. לייבל'ה מביא תמונה של לפיד בשדה התעופה בניו יורק יחד עם העסקן החב"די שלומי שוחט. לפיד ביקש משוחט שידאג שיתפללו להצלחת המשימה שלו בארה"ב. לייבל'ה והינדל'ה מתפללים גם.

ומלפיד למאה שערים: לייבל'ה שאוהב את ירושלים בעיקר בשבתות, היה נוהג רבות להגיע לחצר של הקמב"ץ הבלתי מעורער של מאה שערים והסביבה יואליש קרויס. בכל ליל שבת נערך במקום 'עונג שבת' יחד עם חגיגות נגד המדינה - עד השעות הקטנות של הלילה. כעת חושף לייבל'ה כי בגלל תלונות השכנים נסגר ה'עונג שבת' אצל יואליש קרויס, אחרי פעילות של למעלה מעשרים שנה. לייבל'ה שמע כי כאמור הכל בגלל תלונות השכנים צרי העין וכך תמה לה תהילת עולם בביתו של יואליש.

ואחרי עשרות בשנים, עיתון 'המודיע' הוותיק ביצע בשבועות אחרונים שינוי של ממש ומתיחת פנים בעיתון הגדול שצריך סולם מיוחד לקרוא אותו.

השינוי החל בעיצוב הגרפי: כל עמודי מדורי הדעות הנוסטלגיים שונו ועוצבו מחדש. אך אם לא די בכך, המודיע החל לנקוט בצעד תקדימי ודי נדיר בקרב היומונים, והחל לכתוב מעל כל ידיעה האם היא ידיעה שיווקית, חדשותית, מהעולם היהודי וכו'.

הרקע לכך, מספרים ברחוב יהודה המכבי, עומדת פסיקת בית המשפט שניתן בעניין 'יתד נאמן', שם תבעו מספר עורכי דין את העיתון בטענה כי העיתון לא כתב על ידיעות שיווקיות, שהן אכן כך, והעיתון חויב בכסף.

'המודיע' אחרון וזהו: לייבל'ה שקרא במוסף הנדל"ן האחרון את הראיון עם שר השיכון יעקב ליצמן, שמח לראות כי המחשב המפורסם שעומד על השולחן נעלם, על מנת שקוראי העיתון לא יחשבו שיש חלילה מחשב בשולחן. אך מאחת התמונות מצא ליבל'ה רחמנא ליצלן את שבבי המקלדת של המחשב והחל לעשות תשובה על המראות אסורות.

לייבל'ה גם ראה שבבצ'יק שיחק במכשיר הסמארטפון המוגן שלו, אך בתמונות הוא נעלם לגמרי ונראה כאילו בבצ'יק מחפש פירורים על השולחן.

אפרופו השר ליצמן, בישיבת ועדת השמונה של אגודת ישראל שהתקיימה השבוע (אגב, לייבל'ה שמע שאחד העיתונאים מהאתר בו אומרים 'אשמים אנחנו', שלח לבקש תגובה איך זה יכול להיות שמתכנסים הרבה אנשים בחדר אחד. הדוברים מ'אגודה' ענו לו זה ועדת השמונה. "זה רק שמונה, אההה" השיב אותו כתב) יצא לתדרוך ליועצים שהמתינו מחוץ לחדר הישיבה והדליף להם מה קורה במקום.

מי שעשה לייב מכל הישיבה הוא העיתונאי יצחק פלדמן שנצפה בחדרו של יו"ר אגודת ישראל יוסף קופברג כשהוא חובש כובע חסידי ומתענג מבקבוקי הקולה של ר' יוסל.

בין לבין כעס פלדמן על החכי"ם שהם מושכים את הישיבה הרבה זמן עד שהגיע אליהם ואמר להם הגיע זמן קריאת שמע של ערבית.

ואפרופו אשמים: סערה שפרצה השבוע בקבוצת 'המושכים בחוטים' גרמה לאחד העיתונאים שאוהב את צמד המילים 'אשמים אנחנו' מאוד מאוד לפרוש מהקבוצה, לאחר שהתמים מענדי גרוזמן הביא הודעה שהתקבלה בפרטי. (הרקע: גרוזמן מסכים לקבל הודעות בפרטי מאנשים מכובדים שאינם מוכנים להיחשף בקבוצה) גרוזמן העביר הודעה על רב בישראל ללא תואר הרב והשמצה על עוזרו האישי מה שגרם לעיתונאי לפרוש. 

ועם בסערות עסקינן, לקראת השבת האחרונה נשמעה ביקורת חמורה בקרב הציבור החרדי בעיר פתח תקווה, בעקבות התבטאויות שנכתבו על ידי יו"ר יהדות התורה במועצת העיר על אנשי החברה קדישא שטיפלו במיליארדר שלדון אדלסון ז"ל. בסטטוס שפרסם ישראל פרידמן יו"ר יהדות התורה בפתח תקווה, נראית מיטתו של המיליארדר רגעים לפני הקבורה, כשסביבה מספר מצומצם של אנשי חברה קדישה שטיפלו בקבורתו.

פרידמן שרצה ככל הנראה להמחיש את דרכו האחרונה של המליארדר לאחר מותו, כינה בזלזול את אנשי החברה קדישא שרובם ככולם אינם משתכרים כלל מעבודה זו, אלא מתנדבים לקיים חסד של אמת עם הנפטרים. פרידמן כאמור לא חס על כבודם של אלו שבחרו ללוות את מיטתו של אדלסון בחינם… ביום שישי כמה שעות לפני שבת, וכינה אותם "צ'אלמרס שנוררים". "שלדון אדלסון מובל לקברו עם אשתו ומניין צ'אלמרס שנוררים.." כתב בסטטוס המקומם שפרסם.

גולשים נכבדים ששיגרו לנו את צילום הסטטוס, הביעו זעזוע בפני המערכת: "הזוי לחלוטין", כתב אחד מהם. חברו הוסיף כי "ככה זה כששותים בירה בברים רוסיים שמגישים מאכלי טריפות, פשוט בושה שהאיש הזה עומד בראשות מפלגה חרדית בעיר".

וביציאה מהמפגש של ועדת השמונה ראה לייבל'ה את ממלא מקום ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט מחפש את רכבו בחניה ברחוב רבי טרפון.

הראשון לציון הגר"י יוסף, שיגר השבוע את הכרך החדש בסדרת 'ילקוט יוסף' לסופר 'הדרך' ועורך המהדורה היומית שמעון ליברטי, "הבקי בחדרי הלכה", כלשון ההקדשה. מה שמתברר כי שמעון הוא לא רק עיתונאי. 

בחדרו בכנסת של הדובר של סגן השרה אורי מקלב והיועץ החרדי לענייני הרשות החרדית, ראה לייבל'ה את הקריקטורה של הנציגים החרדית בכנסת וביבי רוקדים לקול צלילי ליצמן. לייבל'ה לא יודע מה זה מרמז, מה שבטוח אם זה תלוי אצל מנדלוביץ', כנראה שיש סיבה.

את הרל"ש של ח"כ פינדרוס משה רבר ראה לייבל'ה במירון כשהוא מעתיר בדבקות (עם מסכה של הכנסת) בציון הרשב"י על הכלל ועל הפרט ובפרט על חולי הקורונה הקשים כשרבים המקרים הקשים בהם מוישי מטפל במסירות נפש של ממש.

מיד אחרי שרבר ניגש להעתיר בתפילה כפי ההנחיות, צביקה גולדמן המפורסם העתיר על כל עם ישראל ובפרט על צרכני הגנרטור של שבת קודש ועל כל לקוחות 'נתיב' המוגנים היטב היטב ללא פרוטקציות של פתיחת אפליקציות שאין רוח חכמים נוחה עמהם.

מי שפרץ את החרמון בסגר היה דווקא הצלם נפתלי לרר שנסע לצפון הרחוק (אולי לחפש דירה) ועל הדרך ניצל את תעודת העיתונאי שברשותו ויצא לתעד את השלג הצח. כך זה נראה בוידאו. 

בכניסה למערת אליהו הנביא בחיפה ראה לייבל'ה את מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הרב יוסי שוינגר יחד עם מאיר ברנשטיין שהגיע לארץ לפרויקט ציבורי בחיפה. השניים שמרו על ההנחיות ונעמדו לתמונה. 

את הנגיד הנכבד ר' שמוליק הלפרין המפורסם מסיום המשניות, ראה לייבל'ה שומר על הנחיות ומגיע לרכוש בשעת לילה במעדנייה המיוחדת 'פורטו' ברחוב ירושלים. לייבל'ה שם כיפה לראשו תיעד ומיהר לרוץ תוך כדי שהוא מכניס את המכשיר לכיסו תוך שמירה על ההנחיות.  

ולאחר בחירתו של ביידן, לייבל'ה לא הזניח השבוע את ניו יורק החרדית: בשכונת בורו פארק בברוקלין בחנות הכובעים של סנדרס פגש לייבל'ה את העיתונאי המוכשר ישראל רוזנר כתב החוץ של יתד נאמן בתפוצות, שעל הדרך בביקור בניו יורק הגיע להתחדש בכובע חדש מעשי ידי סנדרס.

את הצלם חיים מאיר רוזנר תפס לייבל'ה תופס מעריב ב'שומרי שבת' המיתולוגי, רוזנר הגיע לרגל החתונה הגדולה בבית רבו האדמו"ר מסאסוב.

בחתונה הגדולה של פינסק קרלין - סאסוב ראה לייבל'ה את המשב"ק ר' אברהם פריד יחד עם העסקן של ויליאמסבורג ברוך שטיינמץ. השנים פצחו בריקוד לכבוד השמחה הגדולה.

באורלנדו ראה לייבל'ה את הזמר ליפא שמלצר, הגראמן שרוליק אדלר יחד עם יואלי ליבוביץ כשהם בסוד שיח עם הרב'ה מלימינוב.

ולרגל שחרור האסירים בארה"ב שחנן הנשיא היוצא טראמפ, נערך מעמד 'לחיים' בבית האסיר המפורסם שלום וייס, לשם הגיעו האדמו"ר מזוועהיל מונסי שילדיו של שלום מתפללים בבית מדרשו וכן העסקן משה מרגרטן שר האסירים של ארה"ב. 

מי שמקומו נפקד בניו יורק הוא הרבי ממבקשי השם הצעיר שלא חס על כבודו ויצא יחד עם ילדיו הזאטוטים לקניות בערב שבת בצרכניה בכיכר שלם של ויז'ניץ בבני ברק.

בשורה טובה השבוע בענף השיווק: דובר ומנהל השיווק של בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק אלי זלמנוביץ, סיים את תפקידו והוא מונה למתאם ויועץ תקשורת וקשרי קהילה למגזר החרדי בבית החולים 'שערי צדק'.

עובדי חברת צ'רידי בישראל הפתיעו את מנכל החברה שי צ'רבינסקי בסיום פגישת זום בינלאומית לרגל נתוני השיא של החברה לשנת 2020 עם גיוס של חצי מיליארד דולר.  מנהל מחלקת אסטרטגיה וניהול קמפיינים מוטי קריכלי הקריא את הברכה והגיש את המתנה בשם העובדים.

ולפני פינת השמחות, פינת ניחומי האבלים ל"ע.

לייבל'ה שולח תנחומים לרב החסיד המפואר רבי שבתי שמואל וייס רו"מ מכון 'שם עולם' על פטירת אחותו ע"ה, לניחום האבלים הגיעו עשרות אדמו"רים ורבנים לנחם את הרב וייס.

ליד הרבי מזוטשקא ראה לייבל'ה את סופר עיתון 'משפחה' ישראל א. גרובייס שחזר משהות ממושכת מארה"ב, הספיק את ניחום האבלים.

לייבל'ה שולח את תנחומיו ליו"ר זק"א יהודה משי זהב על פטירת אמו החשובה, מרת שרה זיסל ע"ה, שמשי שמר עליה כמו אתרוג במשך שנה שלמה אך נדבקה ל"ע בנגיף ונפטרה.

תנחומים גם לאיש התקשורת דודי שוומנפלד מרדיו 'קול ברמה' על פטירת אביו ר' לוי ז"ל מזקני חסידי בעלזא. תנחומים גם לאחיו איש הארכיון הבעלזאי ואיש אנטוורפן ר' מרדכי זאב שוומנפלד.

תנחומים גם לעסקן של ביתר צבי אריה לנגר על פטירת אמו ע"ה ועל פטירת חמיו ז"ל, מחשובי חסידי ברסלב. שלא תשמע עוד שוד ושבר בגבולך ותמשיך במעשי החסד הרבים.

ולפינת המזל טובים:

ברכת מזל טוב לסגן השר מאיר פרוש לרגל שמחת הולדת הנכד בן לבנו פינחס שהתחתן לפני כשנה בלונדון, ממש לפני גל הקורונה הראשון. 

ברכת מזל טוב לחיים אלעזר רוזנפלד מנכ"ל מוסדות 'בית לפליטות' בירושלים, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טוב. בליל שבת ייערך השלום זכר כפי ההנחיות בבית המדרש תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים.

ברכת מזל טוב ליצחק שלמה בלויא הספרא דדיינא של 'העדה החרדית', והאיש שאחראי על ה'קול קורא' בבד"צ לרגל שמחת נישואי בנו. בלויא המנסח שמוצא תמיד כותרת לכל דבר הוא איש יודע ספר, לוחש על אוזני העדה החרדית ומקורב לאדמו"רי החצרות. 

ברכת מזל טוב לנגיד הרבני המפואר ר' יואלי לנדא מויליאמסבורג ומחשובי חסידי סאטמר, שלראשונה נהיה סבא בעמיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לנגיד ר' יואל אייזדורפער מברוקלין, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שנערכה השבוע בבורו פארק עם רקעים של מירון ומלצרים שהתחפשו לצ'אלמרס.

ברכת מזל טוב לאיש הצדקה הגדול ביותר בעולם ר' יואל ישראל זופניק בנו של הנגיד ר' משה שמואל זופניק לרגל שמחת בר המצווה לבנו הערב בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לצוריאל קריספל מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים לרגל שמחת הולדת נכדו, בשעה טובה מספר ימים לפני הילולת הרש"ש שבוטלה, קריספל כהרגלו שיתף בציוץ ולייבל'ה מאחל מזל טוב נרגש. 

ברכת מזל טוב לשמעון לוי פרלמוטר משב"ק האדמו"ר ממודז'יץ, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעה טובה.

מזל טוב לאמן והצייר החרדי יואל וקסברגר מ'מלכות וקסברגר' לרגל שמחת אירוסי בנו הבכור וואלוי עם הכלה בתו של אברהם יצחק הרשטיק מביתר. לייבל'ה זוכר את הבר מצווה של וואלוי ומחכה לדעת איזה שי יחולק בחתונה של הממשיך מוקסברגר. 

ואפרופו שמחות ב'וקסברגר' דוד בינט מנהל המכירות ושירות לקוחות ב'מלכות וקסברגר' חגג את שמחת הולדת הבן, לרגל השמחה הכין דודי גרפיקה מפוארת כמו שרק הוא יודע. 

ברכת מזל טוב לחיים קניג מנצח מקהלת פיטסבורג לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה, השלום זכר בליל שבת בבית הכנסת זידיטשוב שליד בית הכנסת זלאטשוב בבני ברק שכידוע חיים הוא מחשובי קהילת זלאטשוב המעטירה. 

ולסיום, ברכת מזל טוב למשה דץ מבעלי משרד הפרסום 'דץ ועמיחי' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

לייבל'ה רכילות חרדית יאיר לפיד עיתון המודיע מוטי בבצ'יק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד