י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הגיע מעורפל הכרה

נס בעיר החרדית: הפקק חולץ מגרונו של הפעוט

פעוט בן 3 הובהל הערב לבית החולים מעייני הישועה, כשהוא מעורפל הכרה, לאחר שבלע פקק של טוש. בחסדי שמים הצליחו הרופאים לחלץ את הפקק שחסם את דרכי הנשימה במהרה 

נס בעיר החרדית: הפקק חולץ מגרונו של הפעוט
הפקק שחולץ צילום: ארגון הצלה

פעוט כבן 3 ניצל הערב (חמישי) בנס לאחר שמגרונו חולץ פקק של טוש צבע אותו בלע בביתו שבבני ברק. הפעוט, פונה לבית החולים מעייני הישועה בעיר, שם הצליחו צוותי הרפואה בראשותה ד"ר אלכסנדרה גלייזר לחלץ את הפקק מגרונו.

מוקדם יותר יותר הוזעקו כונני ארגני 'הצלה' לביתו של הפעוט, שם מצאו אותו כשהוא מעורפל הכרה. מהארגון נמסר כי "יחד עם צוות אמבולנס של מד"א, העניקו הכוננים טיפול רפואי לילד כבן 3 והוא פונה כשהוא מעורפל הכרה לבית החולים".

חובשי 'הצלה', דוד אדלהייט ויוסי אליוביץ סיפרו: "כשהגענו למקום הביאו לנו ילד כבן 3 מעורפל הכרה מתקשה לנשום, לאחר שבלע לורד".


צילום: ארגון הצלה.

"לאחר מספר ניסיונות להוציא את הלורד, הוא פונה באמבולנס מד"א לבית החולים מעייני הישועה, שם בחסדי שמים הצליחו הרופאים לחלץ את הלורד", הוסיפו החובשים.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2016-2020) פנו למיון 857 ילדים בשל שאיפת גוף זר, מתוכם 65 מקרים בשנת 2020. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה: "חנק הוא הגורם השלישי בשכיחותו לתמותת ילדים".

"תינוקות ופעוטות הם סקרנים ונוטים להכניס הכול לפה. קנה הנשימה שלהם צר ביחס למבוגר ויש להם נטייה לשאוף דברים לקנה הנשימה או לוושט עד כדי חסימה וסכנת חיים. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מרחיקים מילדים צעירים חפצים קטנים. כל חפץ שיכול להיכנס לקופסה של ביצת הפתעה מסוכן לתינוקות", הוסיפה סילבינגר.

פקק גוף זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד