י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר תקיפת הבלשים > נתניהו מגנה

זירת קרב בבני ברק: עשרות שוטרים זורעים פחד ואימה בעיר. צפו

עשרות שוטרים פשטו הערב על בני ברק וזרעו פחד ואימה על תושבי האזור בניסיונם להתחקות אחר האחראים לתקיפת הבלשים. המשטרה נוקטת באלימות חסרת תקדים, תוך שימוש בכוח מופרז כלפי אזרחים תמימים כולל ירי רימוני הלם | לפחות שישה עצורים | נתניהו מפרסם גינוי

זירת קרב בבני ברק: עשרות שוטרים זורעים פחד ואימה בעיר. צפו
פשיטת המשטרה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

כוחות משטרה גדולים פשטו הערב (חמישי) על העיר בני ברק, שעות לאחר שרכב פרטי ובו בלשים, הותקף ברחוב שלמה המלך בעיר. כוחות יס"מ שהוזרמו לעיר בעשרות רכבים, עושים שימוש מופרז ברימוני הלם ובאמצעים לפיזור הפגנות כולל מסוק שמפטרל באוויר, לצד אלימות חסרת תקדים שטרם נראתה בעיר מאז היווסדה.

בעקבות הפשיטה, החלה הפרת סדר ברחובות מרכזיים בעיר הכוללת חסימת כבישים והשלכת חפצים לעבר השוטרים. על פי עדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', השוטרים מפעילים כוח רב ומונעים מאזרחים לנוע ברחובות. המשטרה מדווחת כי עד כה נעצרו לפחות שישה חשודים.

לצד זאת, לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו עדויות על כך שהשוטרים הפועלים בשטח היכו ללא כל סיבה, עיתונאים, צלמים ואזרחים תמימים שנקלעו לאזור, כמו גם פצועים כתוצאה מאלימות המשטרה ומרסיסי רימוני ההלם שהושלכו לתוך ריכוז אוכלוסיה צפוף ללא אבחנה.

שכנים המתגוררים באזור אומרים ל'בחדרי חרדים', כי המשטרה הגזימה בכך שהיא משליכה רימוני הלם, כאשר ילדים רכים שלא טעמו טעם חטא, מתעוררים בבהלה רטובים ורועדים מאימת הפיצוצים והסירנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב למהומות ומפרסם: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים".

עוד הצהיר ראש הממשלה, "אנו נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו אני קורא לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל - שימרו על ההנחיות!".

מוקדם יותר הערב דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי השוטרים שנפצעו בתקרית האלימה בבני ברק, פונו לטיפול רפואי בבית החולים.

גורם במשטרה אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "נגיע בקרוב מאוד לתוקפים ונמצה איתם את הדין. האירוע לא יעבור בשתיקה".

יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי, הגיב למקרה ואמר: "האלימות הקשה הערב בבני ברק, של מספר פורעים נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר- חמורה ומקוממת. צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים. זה בנפשנו!".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה פרסם הודעת גינוי חריפה למקרה: "האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה!".

אוחנה מבטיח: ‏היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר".

"‏מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה". דברי השר.

ח"כ משה ארבל מש"ס הגיב גם הוא לתקיפת השוטרים בבני ברק ומסר: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מאספסוף מופרע הלבוש כחרדיים שפגעו פיזית בשוטרי משטרת ישראל".

"אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחנינו ובחברה חפצת חיים. אני מצפה מרשויות האכיפה למצות את הדין עם פורעים אלו. הם אינם חרדים", הוסיף ארבל.

חברת קבינט הקורונה, השרה עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן' התייחסה ומסרה: "תמונות האלימות הקשות כנגד שוטרים הערב בבני ברק מזעזעות. השוטרים הללו עושים עבודת קודש באכיפת הנחיות מצילות חיים, ומגיעה להם הוקרה על פעילותם. חובה למצות את מלוא חומרת הדין עם הפושעים שהרימו יד על שוטרים".

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה התמודדה אמש בבני ברק עם רצף הפרות סדר קשות ואלימות מצד המון פורע חוק, שתקף באופן ברוטאלי ומשולל כל רסן את כוחות המשטרה וגרם לפציעתם של 7 שוטרים בתפקיד. אנו דוחים על הסף טענות וציוצים חסרי תוכן והגיון, הטוענים לאכיפה "מחמירה מדי", שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים".

"עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת. המשטרה לא תשלים עם מעשים מעין אלו ותפעל לאכיפה בלתי מתפשרת נגד הפרות המוניות הפוגעות בבריאות הציבור ולטיפול נחוש בגילויי אלימות שיופנו כלפי שוטרים הפועלים למען שלום הציבור ובריאותו. לצערנו פורעי חוק אלו פוגעים ומכתימים ציבור שלם שנפגע בריאותית לא רק כתוצאה מהפרה המונית של התקנות אלא גם מאלימות פסולה המופנית כלפי מי שאוכף את החוק ופועל לשמירת שלומם ובריאותם".

"אתמול עצרה המשטרה בבני ברק 6 חשודים בגין הפרות סדר ואנו נמשיך לאכוף הפרות ולמצות את הדין עם כל אדם שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים".

תקיפת שוטרים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד