י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אותה מציאות בהיבט שונה

לא הבינה מדוע: השכנה תלתה את הכביסה המלוכלכת

אישה התפלאה כאשר ראתה את שכנתה תולה כביסה המלוכלכת, לאחר מספר ימים שהדבר חזר על עצמו סיפרה זאת לבעלה. ביום המחרת ראתה לפתע כי השכנה תולה כביסה נקייה, הייתכן? ומה היה הסוד? • נקודה למחשבה והקשר נפלא לפרשת השבוע

לא הבינה מדוע: השכנה תלתה את הכביסה המלוכלכת
כביסה על חבל צילום: pixabay

סיפור לשבת.

זוג שהתחתן עבר לבית חדש. כבר ביום הראשון האישה ראתה את השכנה עושה משהו מוזר: תולה כביסה מלוכלכת לייבוש.

"מה? היא תולה כביסה מלוכלכת? " התפלאה האישה ואמרה לבעלה. "אולי היא צריכה אבקת כביסה חדשה, או שאולי אוכל לעזור לה וללמד אותה כיצד לעשות זאת?".  וכך, יום אחרי יום, האישה ראתה את השכנה תולה כביסה מלוכלכת וסיפרה לבעלה.

כחודש לאחר מכן, האישה הייתה מופתעת לראות שהשכנה סוף סוף תלתה כביסה נקייה. היא סיפרה על כך לבעלה והוסיפה "מישהו כנראה לימד אותה!"

"לא יקירתי", אמר בעלה, "הבוקר קמתי מוקדם וניקיתי את החלונות שלנו."

נקודה למחשבה

שימו לב, שהמציאות היא אותה המציאות וכל אחד ואחת בוחר להתבונן בה אחרת. ואם רק יהיה לנו את האומץ "להחליף מידי פעם משקפיים" ולאפשר לעצמנו להסכים לראות אחרת,לא להגיב בפזיזות, אנו פחות נשפוט אחרים והחיים של כולנו יהיו רגועים יותר.

פרשת השבוע - פרשת בא

פרשת השבוע, פרשת בא, מזכירה לנו 2 נושאים מנוגדים 'הכבדת לב' לעומת 'פזיזות וחיפזון'

"ויאמר ה' אל משה: בא אל פרעה כי אני הכבדתי את ליבו ואת לב עבדיו למען שתי אתתי אלה בקרבו" ובהקשר לאכילת קרבן הפסח נאמר על חיפזון: "וככה תאכלו אותו מתניכם חגרים נעליכם ומקלכם בידכם ואכלתם אתו בחיפזון פסח הוא לה"

מצד אחד, הכבדת לב מאפשרת לנו לא להגיב על אוטומט, בחיפזון ובמהירות. להיעזר גם בראש - בשכל, לברור את מילותינו ולחשוב לפני שמקבלים החלטה חושבים, או מגיבים.

לרוב, אנו עונים בחיפזון ונותנים לרגש לנהל אותנו. אם זה קינאה, אשמה, אכזבה או כעס, שמשתלטים על המוח והשכל ולעיתים גם לא משרתים אותנו וגורמים לנו להגיב מתוך עמדת "הצודק" במקום מעמדת "החכם".

ואם נגיב בחפזון כדאי לעשות זאת במודעות ובשיקול דעת, כי לרוב זו תגובה מהירה שמגיעה מתוך פחד או בהלה כדי להגן ולשמור על עצמנו.

וכן, זה לא פשוט להתאפק כשמישהו מכעיס, לא מסכים איתנו, או פגע בנו. ולרוב, אנחנו מוצאים את עצמנו מגיבים רגשית לאירועים.

אבל, הסיבה האמיתית לתגובות שלנו היא במחשבות ובפרשנות שלנו ולא באירועים החיצוניים, כי השליטה על הרגשות והתגובות מתחילה במחשבות.

לכל תגובה והחלטה יש מחיר והשאלה שחשוב תמיד לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים להשיג והאם ניתן לאגו לנהל אותנו.

חישבו לפני שאתם מגיבים ואל תתנו לכעס, לאשמה ולשיפוטיות לנהל ולטשטש את מה שבאמת חשוב שנראה. סילחו יותר וגלו חמלה, כי מה שמוליד באמת רגש זה מה שאתם חושבים שהאירוע החיצוני עשה לערך שלכם.

שבת שלום

מאת: חדי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים

סיפור לשבת פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד