ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
למי שיש בעיה שיפנה אלי

האדמו"ר מויז'ניץ בהוראה ברורה לחסידים: "לפתוח את המוסדות"

האדמו"ר מויז'ניץ יוצא בנחרצות וקורא לפתוח את מוסדות הלימודים ואף מבקש לפרסם את הדברים: "הלימודים זה חיוני, יש בעל הבית בויז'ניץ: שמו ישראל הגר למי שיש בעיה שיפנה אליו. ממחר לא רוצה לשמוע משום מוסד חינוך שסגור". 'בחדרי חרדים' עם הדברים המלאים של האדמו"ר 

האדמו"ר מויז'ניץ בהוראה ברורה לחסידים: "לפתוח את המוסדות"
האדמו"ר מויז'ניץ בשבוע שעבר צילום: דוד זר

בדברי התורה שנשא האדמו"ר מויז'ניץ בסעודה שלישית השבת בבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק הוא קרא באופן חד משמעי לחסידים לפתוח את מוסדות החינוך, כיוון שלדבריו הם חיוניים. האדמו"ר הרחיב בעניין עת צרה היא ליעקב ועל המצב הקשה שבו אנחנו נמצאים בגלל המגפה. 

הרבי ציין בדבריו בסעודה שלישית כפי שהגיעו ל'בחדרי חרדים': "אצלנו הדבר הכי חיוני זה תלמודי תורה". הרבי הביא דוגמא שאסור להתפלל יותר מעשרה אנשים במקום סגור ומנגד באוטובוס מותר לקחת 30 אנשים.

כאן קרא הרבי בתקיפות ואמר: "הנני מורה לפתוח את כל תלמודי התורה של ויז'ניץ באופן גלוי ולפרסם את הדברים מחר בעיתון הרשמי של היהדות החרדית 'המודיע'". הרבי ציין כי באם באים שוטרים, להפנות אותם למנהל החיידרים שזה אני י.ה.(ישראל הגר) המתגורר ברחוב תורת חיים 4 בבני ברק".

הרבי ביקש עוד מהחסידים שלא להגיע לעימותים עם רשויות החוק: "לא להיכנס עם השוטרים לתגרה אלא לומר להם בצורה ברורה שאני אמרתי לפתוח. אבקש שיפרסמו את דברי ללא שום סינון ועריכה אל לנו לחשוש. ואם בא משטרה. לא להיכנס איתם לתגרה. לא לצעוק נאצי ולא להתגרות. אלא לומר בצורה ברורה. יש בעל הבית ברחוב תורת חיים 4 קוראים לו ישראל הגר".

דבריו של הרבי בסעודה שלישית נמשכו במשך חצי שעה, ובהם הביא דוגמא שבארה"ב בגל הראשון היה קטסטרופה, אבל עכשיו המצב שם הרבה יותר טוב ואפשר לתלות את זה שלא מפריעים לתלמודי תורה לא מפריעים שם לחתן וכלה להתחתן וכדו'.

את דבריו חתם הרבי בברכות לרוב, שבמהרה נצא מהגלות במהרה בימינו אמן. 

הרבי מויז'ניץ סגר מוסדות לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 119 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד