כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הילדים קיבלו מכתב

הקורונה באנטוורפן: המשטרה מחפשת את החרדים

בקהילה החרדית באנטוורפן טוענים כי הם נתונים תחת אכיפה קשה של המשטרה, לטענתם בגלל "סטיגמה" שיצרו להם בתקשורת. בשבת המשטרה ביצעה אכיפה בבתי הכנסת והורי תלמידים קיבלו מכתב ובו דרישה שהילדים ייבדקו. ההורים טוענים שיסרבו

הקורונה באנטוורפן: המשטרה מחפשת את החרדים
חסידים בערב שבת צילום: דוד כהן - פלאש 90

"במהלך השבת המשטרה חיפשה בעיקר את החרדים באנטוורפן", כך מספרים תושבים בעיר ל"בחדרי חרדים". בעוד הרשויות התירו ל-17 מתפללים להתפלל יחד, יש ויכוח בין היהודים לבין המשטרה האם 17 בתוך המבנה כולו, או 17 בכל חדר בנפרד.

לפי הקהילה החרדית, מיום חמישי בערב המשטרה הסתובבה במספר בתי כנסת: בקהל חסידים הם לא מצאו אנשים והמשיכו לחפש בתי כנסת נוספים, כך מספרים תושבים ל"בחדרי חרדים". בשטיבל של גור בקבלת שבת השוטרים ראו כי המתפללים נמצאים במקום על פי ההנחיות, והמשיכו הלאה. אך בשבת בצהריים הם נתנו דו"חות לכולם, מספר תושב חרדי ל'בחדרי', כל המתפללים בשטיבל של גור קיבלו דו"חות כיוון השהו במקום כ-50 מתפללים.

גם לבעלזא הגיעו שוטרים, שם הם סגרו את המקום, ואסרו על פתיחת המקום גם ל-17 אנשים שכך מותר על פי החוק. בבעלזא טוענים, יש מישהו מתוך הקהילה שמלשין קבוע למשטרה, כך המשטרה יודעת בדיוק מתי להופיע.

החרדים באנטוורפן מתלוננים כי רק נגדם ישנה אכיפה חזקה, בעוד נגד אוכלוסיות אחרות אין אכיפה כעוצמה כזו. ילדי תלמודי התורה קיבלו מכתב עבור הוריהם ובו בקשה לאישור לבדוק את הילדים לקורונה, אך ל"בחדרי חרדים" נודע כי רוב ההורים יסרבו, לטענתם בגלל הסטיגמה שהרשויות הדביקו ליהודים החרדים בכל הנוגע לנגיף הקורונה.

חרדים מספרים כי הם זוכים להערות אנטישמיות במספר מקומות באנטוורפן, חניונים, מעליות וכו'. גויים לא רוצים להיכנס למעלית עם חרדים, מספר תושב. גויים יורקים לעבר יהודים, וזורקים הערות כמו: "אתם מלאים בקורונה".

אנטוורפן בלגיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד