ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"פגיעה קשה ברגשות"

בעיצומה של השבת: שוטרים תלו מודעות בבתי הכנסת בעיר אלעד

מתפללים בעיר אלעד זועמים על כך ששוטרים נכנסו בעיצומה של השבת לבתי הכנסת בעיר ותלו מודעות הקשורות לאכיפת תקנות הקורונה | "הפרה בוטה עלולה להוביל גם לחקירה", נכתב במודעה | גבאי ל'בחדרי': "מדובר בפגיעה קשה ברגשות התושבים, יכלו לעשות זאת לפני שבת"

בעיצומה של השבת: שוטרים תלו מודעות בבתי הכנסת בעיר אלעד
שוטרים באלעד, המודעה צילום: פלאש 90

הבוקר, בזמן תפילת שחרית של שבת, הסתובבו מספר ניידות משטרה בעיר אלעד ותלו מודעות הקשורות לאכיפת תקנות הקורונה בבתי הכנסת - כך עולה מעדויות של תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים'. "מדובר בפגיעה קשה ברגשות", אומר גבאי באחד מבתי הכנסת שאליו נכנסו השוטרים.

גורמים בעיריית אלעד טענו הערב (מוצ"ש) כי תליית המודעות נעשתה על ידי נכרי, "מאחר ומדובר בפיקוח נפש". מנגד, מתפללים בכמה בתי כנסת אמרו ל'בחדרי חרדים' כי חלק מהשוטרים היו יהודים. "מדובר בחילול שבת מיותר", אומר אחד המתפללים.

"ניגשנו לשוטר ואמרנו לו: למה להתגרות?. למה לעשות את הדבר הזה?", מספר הגבאי. לדבריו, השוטר ענה כי "זו ההנחיה שקיבל ממפקדיו". לדברי הגבאי, בית הכנסת היה ריק כמעט לחלוטין וכל ההנחיות נשמרו".


המודעה שנתלתה בבתי הכנסת

"אם למשטרה היה חשוב למנוע את התחלואה, הם יכלו לשלוח את השוטרים עוד בטרם כניסת השבת. הרגשנו כאילו מנסים להתריס נגדנו", אומר מתפלל נוסף. "מפקדי תחנת ראש העין שעובדים כבר שנים ארוכות עם תושביה החרדים של אלעד היו צריכים להבין שדבר כזה יפגע קשות ברגשותיהם".

על המודעה עליה חתום מפקד השיטור העירוני באלעד פקד אלי יעקב נכתב: "באחריות כל ממונה הקורונה או גבאי בית הכנסת להקפיד על קיום ההנחיות. אי עמידה בתנאים עלול להוביל לקנס גבוה/פיזור/סגירת המקום/ובהפרה בוטה גם לחקירה. במהלך השבוע וסופ"ש יבוצעו מספר ביקורות".

על פי הפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', שוטרים על מדים נכנסו לבתי הכנסת בזמן תפילת ודרשו לצמצמם את מספר הנוכחים. בכמה מקרים הם תלו את המודעות והודיעו שיחזרו בקרוב על מנת לוודא ההנחיות נשמרות.

גורם בשיטור העירוני בעיר טען ל'בחדרי' כי "במהלך השבת היו מספר בתי כנסת שזוהו עם כמות אנשים גבוהה מהמותר". לדברי הגורם, "היות ומדובר בפיקוח נפש, שוטר שאינו יהודי תלה מנשרים בבתי כנסת על מנת למנוע תחלואה".

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי "מדובר בהעברת מסר שיש בו גם אזהרה: 'אנחנו מכירים את הפרת החוק' כדאי לכם לשמור עליו ולא לסכן חיים.
הפעילות תמשך בצד אכיפה ורישום דוחות".

קורונה משטרת ישראל מודעה אלעד בית כנסת חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד