י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מונעים את כניסת התלמידים

עשרות שוטרים פשטו על ה'חיידר' באשדוד • תיעוד

בכלי התקשורת פורסם כי בת"ת 'גרודנא' בעיר אשדוד הלימודים פועלים כסדרם | הבוקר הגיעו כוחות המשטרה וכיתרו את המקום בכדי למנוע את קיום הלימודים | התושבים במקום זועמים וחלקם אף ניסו לפרוץ למתחם בכוח | ארבעה שוטרים נפצעו במהלך העימותים | ארבעה נעצרו צפו

עשרות שוטרים פשטו על ה'חיידר' באשדוד • תיעוד
העימותים באשדוד צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

כוח משטרתי הכולל עשרות שוטרים הגיע הבוקר (ראשון) לתלמוד תורה השייך לקהילת 'גרודנא' באשדוד ומונע את כניסת התלמידים למוסד. האכיפה מגיעה לאחר שבכמה כלי תקשורת פורסם כי תלמוד התורה פועל מדי יום בניגוד לתקנות.

בשעה זו החלו מהומות סמוך למתחם ה'חיידר' ועשרות בני אדם מתקהלים במקום, על פי הדיווחים אדם אחד נפצע והועבר לבית החולים בעיר להמשך קבלת טיפול רפואי.

על פי המשטרה, "הכוחות הגיעו הבוקר למוסד גרודנא בעיר אשדוד על מנת למנוע את קיום הלימודים במקום בניגוד להנחיות, זאת לאחר שלאורך השבוע האחרון בוצעה נגד המוסד אכיפה, ומנהליו סירבו להפסיק את פעילותו".

"במקום החלה התגודדות וקריאות נגד השוטרים, וכן ניסיונות של חלק מהמתגודדים להיכנס לתחומי המוסד בכוח", נמסר בהודעת המשטרה.

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רונן אבניאלי, נמצא במקום ומפקד על כוחות המשטרה. בתוך כך, לטענת המשטרה, כמה עשרות שהגיעו למקום, ניסו להיכנס בכוח לתוך המתחם, התעמתו עם השוטרים, גרמו נזק לגדר המקיפה את המתחם ולפציעתם של 4 שוטרים.

גם בשעה זו, מפרי הסדר חוסמים ציר תנועה ומתעמתים עם השוטרים, שעצרו עד כה 4 חשודים שזוהו כמי שהפרו את הסדר הציבורי.

כזכור, לפני כשבועיים נעצרו ששה מאנשי 'הפלג הירושלמי' במהלך מהומות שפרצו סמוך לתלמוד התורה. השוטרים הוזעקו אז לרובע ג' בעיר, לאחר שפקחי עירייה שהגיעו הבוקר לבצע אכיפה בתלמוד תורה טענו כי הותקפו על ידי עשרות בני אדם.

בתנועת בני תורה גינו באותו יום את האירועים וטענו כי מדובר בניסיון לסגור ישיבה בניגוד לחוק, שכן תקנות הסגר אינן אוסרות הפעלת ישיבה שתלמידיה לנים בפנימייה. "הציבור החרדי ברחבי הארץ נחרד לשמוע על הניסיון הנפשע מצד משטרת אשדוד - לסגור את הישיבה הגדולה - גרודנא, ולפנות משם את מאות תלמידי הישיבה הספונים באהלה של תורה", נמסר בהודעת התנועה.

משטרת ישראל גרודנא אשדוד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד